paar maanden terug een paar schokjes, geen melding van een storing, maar het werd erger, dus laptop op de stoel en een stukje rijden.
met de onder andere de raildruk in beeld werd duidelijk dat bij elke schokje de raildruk compleet weg viel, en direct weer terug was.
mechanisch niet mogelijk, dus elektrisch, beetje contactspray (1,5 meter spray) en een beetje aan de bedrading gerommeld en geen probleem meer.
van het weekend begon het weer, weer slecht contact op de stekker leek me beetje snel. dan maar tape van de bedrading af en kijken of we wat zien.
klaar om de schaar er in te zetten maken ik de 3 draden schoon, toch wat vuil geworden in die 220K. en tijdens het schoonmaken heb ik ineens 2 draden in me handen, 100% kabel breuk,,
schoongemaakt ontvet en gesoldeerd, op de terugweg geen schokken meer gehad.
De slang aan de vulhals naar de tank vervangen.
Had al gelezen dat het lastig is maar zo’n gefrot had ik niet verwacht. Vooral de slangklemmen door krijgen. Daarna ging het demonteren wel maar de nieuwe monteren is dan weer weer even een gevecht.
Vandaag mijn Vida eindelijk geïnstalleerd.
Alles aangesloten aan de nieuwe dice, helaas kan ik de auto niet uitlezen.
Wel jammer, want nu blijft de doos van Pandora gesloten.
Ik krijg een melding met: not possible to read out information from the vehicle.
Possible causes are, ignition is not on, modeonis before 1999, defective CEM/COM
Nu kan ik een aantal uit sluiten, de motor draaide, het is een model van 2005 dus is er nu iets met mijn CEM of Com?
Of ligt het gewoon aan mijn dice of volgorde van aansluiten of opstarten?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hoi allemaal
Ik heb de auto een grote beurt gegeven.Lekker verse olie(5-w40) en filters enz .
Uitlaten lijnen.
Daar uit kwam dat misschien toch mijn linker wiellager vervangen mag worden. Is besteld. Daarna heb me gasklephuis schoongemaakt. En helaas komt fout melding terug. Nu via onderdelen lijn opzoeken er na. Dit alles is uitgelezen via een garage houder .
Het gekken is dat toerental weinig gek doen. Bij eerst proef rit ( incl cc ging niet aan) wel en gisteren eens weer niet.
Voor zekerheid toch maar een ander.
Heb elke keren netjes plus pol verwijderd van de. accu . Heb echter de gasklephuis kabel niet los kunnen halen omdat ik de connectie niet kon vinden.
Doorgaans wordt de minpool losgehaald, niet de pluspool. De minpool is met de carrosserie van de auto verbonden, dus als je de pluspool loshaalt en die komt per ongeluk in contact met de carrosserie van de auto of iets dat daaraan vast zit, dan heb je onmiddelijk kortsluiting, met grote risico's voor je auto-electronica. Dit risico heb je niet als je de minpool loshaalt.
Mijn vrouw kreeg vorige week een engine warning light. Uitgelezen met Vida en voorste verwarmde lambda sonde gaf problemen. Eerst fout codes gereset, maar bij de volgende koude start was het lampje er weer. Gisteren de lambda sonde vervangen. Dat was nog best even klooien, omdat de sonde knettervast zat en de schroefdraad kapot leek. Met veel voorzichtig heen en weer kreeg ik de oude eruit en de nieuwe erin. Probleem opgelost.