Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

motorfietsenmaker
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 09.06.2020 - 20:15  ·  #9031
Vandaag eindelijk tijd gevonden om de chromen bezel van mijn stuur te vervangen.
Natuurlijk is mijn auto met weer iets anders als je YouTube filmpjes..
Maar nu is het weer als nieuw👍👍👍👍
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 11.06.2020 - 21:24  ·  #9032
Vandaag zijn de nokkenas keerkringen vervangen ,tevens de distributie riem...die was door de geringe olie lekkage bij een van de keerkringen nat geworden ..het zij lichtelijk maar uit voorzorg ook mee genomen.

In maart 2018 is er een distributie wissel uitgevoerd door nordic waarbij ook de beide tandwiel poelie's vervangen zijn (was n dure grap).
Later dat jaar werd er door iemand uit nieuwveen gezien dat het bij het distributie gedeelte vochtig was van olie....toen contact opgenomen met nordic en langs gegaan ter controle...alles droog gemaakt,advies om na 6 maanden terug te komen ter controle....nooit meer aan gedacht.
Begin dit jaar bij een kleine beurt + apk..gevraagd om ff naar de distributie te kijken...en was weer vochtig van lichtelijke olie sporen.
Vandaag de knoop door gehakt om dat te fixen....de S is nu motorisch in perfecte staat.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 15:50  ·  #9033
Vanochtend te buitentemperatuursensor in de linker buitenspiegel gemaakt.
Van de week was het -12 terwijl het knmi aangaf dat het 18 graden moest zijn.

Was even priegelen maar hij zit er weer in en gelijk het scharnierpunt schoongemaakt en gesmeerd.

ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 18:38  ·  #9034
Heel netjes.

Maar was het niet makkelijker om een klacht in te dienen bij het knmi, dat ze er flink naast zaten 🤔
arnoldvanwinsen
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 69
Subject:

Nieuwe Volvo bougies

· 
Posted: 12.06.2020 - 19:15  ·  #9035
Nieuwe bougies, verse olie en olie filter. Dinsdag wordt de eerste grotere trip voor de "nieuwe" (2002) V70 XC. Frankrijk camperen mag weer. De grijze golf (nou ja V70) mag er weer op uit.
Voor de zekerheid Vida en Dice maar mee. 😎
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 20:08  ·  #9036
Het blijft belachelijk.....

voor het verwisselen van het stadslicht...

Volgende week APK. Chinese canbus LEDs knipperden dusdanig dat ik ze maar door ouwerwetse Osrams vervangen heb. Ik was van plan om ook de xenon pitten te vervangen, had helaas alleen D2S in plaats van D1S besteld. Volgende keer beter.
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 20:24  ·  #9037
Quote door Arnoud_

Hier hebben ze bij de NN wel weer over na gedacht, ik heb nog nooit een auto gezien voor deze, waar je in 10sec de hele koplamp demonteert en lekker droog binnen aan de tafel de lampen kunt verwisselen.
Twee haringen er uit en stekker los en je kunt binnen gaan zitten. Moet zeggen dat het stadslicht niet makkelijk gaat maar je kunt het heel goed zien, en op je dooi gemak demonteren en monteren .
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 20:33  ·  #9038
Quote door bartk

Quote door Arnoud_

Hier hebben ze bij de NN wel weer over na gedacht, ik heb nog nooit een auto gezien voor deze, waar je in 10sec de hele koplamp demonteert en lekker droog binnen aan de tafel de lampen kunt verwisselen.
Twee haringen er uit en stekker los en je kunt binnen gaan zitten. Moet zeggen dat het stadslicht niet makkelijk gaat maar je kunt het heel goed zien, en op je dooi gemak demonteren en monteren .

Dit is in de XC90 ook. Je schuift de hele lamp er zo uit.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 21:58  ·  #9039
Zou verplicht moeten worden!
Overigens kan het wel (rechts) zonder bumper verwijderen...maar je loopt wel het risico dat je even een pols moet breken...
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 22:07  ·  #9040
Quote door Vogel

Zou verplicht moeten worden!
Overigens kan het wel (rechts) zonder bumper verwijderen...maar je loopt wel het risico dat je even een pols moet breken...

Als jou dat lukt met een adaptive xenon koplamp krijg je van mij een flinke geldsom. Zelfs met de koplamp op schoot is het een priegelwerk...
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 22:16  ·  #9041
Trek ze er altijd uit met puntbektang aan de bedrading vlak voor de fittinghouder.......
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 12.06.2020 - 22:35  ·  #9042
Quote door 1-wiel

Trek ze er altijd uit met puntbektang aan de bedrading vlak voor de fittinghouder.......

Ja, dat is een meevaller. De stadslichten zitten niet heel vast. Als je die ook nog met een draai/trek beweging los zou moeten krijgen zou het helemaal ruk zijn. Maar dan nog.

Ik heb ook een V50 en V60 als lease auto gehad, en ja, daar was het bijna leuk. Gewoon twee pallen los trekken, kabel loskoppelen en de hele koplamp demonteren.

Ach ja. Ik heb nu weer wat binding met mijn mobiel opgebouwd :-D
J-Fortuna
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.06.2020 - 08:36  ·  #9043
Quote door bartk

Quote door Arnoud_

Over de voorlampen hebben ze wel nagedacht, maar laatst moest ik een achteruitrijlamp vervangen en dan kan je de hele bekleding van de achterklep los gaan halen. Indien je om de een of andere reden de achterlichtunit rechtsonder moet vervangen is dat ook een behoorlijke onderneming, bekleding binnen los en de achterbumper er ook af: https://youtu.be/eY75scgs5es Die laatste staat bij mij helaas op het lijstje, want er zit een barst in de reflector.
bartk
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 13.06.2020 - 08:56  ·  #9044
Quote door J-Fortuna

Quote door bartk

Quote door Arnoud_

Over de voorlampen hebben ze wel nagedacht, maar laatst moest ik een achteruitrijlamp vervangen en dan kan je de hele bekleding van de achterklep los gaan halen. Indien je om de een of andere reden de achterlichtunit rechtsonder moet vervangen is dat ook een behoorlijke onderneming, bekleding binnen los en de achterbumper er ook af: https://youtu.be/eY75scgs5es Die laatste staat bij mij helaas op het lijstje, want er zit een barst in de reflector.

sorry maar de hele unit is geen slijtage onder deel in normaal gezien hoef je die niet te vervangen
hier wordt gepraat over lampjes vervangen
J-Fortuna
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.06.2020 - 09:22  ·  #9045
Quote door bartk

Quote door J-Fortuna

Quote door bartk

Quote door Arnoud_

Over de voorlampen hebben ze wel nagedacht, maar laatst moest ik een achteruitrijlamp vervangen en dan kan je de hele bekleding van de achterklep los gaan halen.

Indien je om de een of andere reden de achterlichtunit rechtsonder moet vervangen is dat ook een behoorlijke onderneming, bekleding binnen los en de achterbumper er ook af: https://youtu.be/eY75scgs5es Die laatste staat bij mij helaas op het lijstje, want er zit een barst in de reflector.

sorry maar de hele unit is geen slijtage onder deel in normaal gezien hoef je die niet te vervangen
hier wordt gepraat over lampjes vervangen

Het eerste deel ging van mijn reactie ging over het vervangen van een achteruitrijlamp, aangezien die kapot gegaan is lijkt me wel dat dat een slijtageonderdeel is. Daarvoor mag je dus de hele achterklepbekleding losmaken.

Selected quotes for multi-quoting:   0