Quote door J-Fortuna
Quote door bartk
Quote door J-Fortuna
Quote door bartk
Quote door Arnoud_
Het blijft belachelijk.....
Hier hebben ze bij de NN wel weer over na gedacht, ik heb nog nooit een auto gezien voor deze, waar je in 10sec de hele koplamp demonteert en lekker droog binnen aan de tafel de lampen kunt verwisselen.
Twee haringen er uit en stekker los en je kunt binnen gaan zitten. Moet zeggen dat het stadslicht niet makkelijk gaat maar je kunt het heel goed zien, en op je dooi gemak demonteren en monteren .
Over de voorlampen hebben ze wel nagedacht, maar laatst moest ik een achteruitrijlamp vervangen en dan kan je de hele bekleding van de achterklep los gaan halen.
Indien je om de een of andere reden de achterlichtunit rechtsonder moet vervangen is dat ook een behoorlijke onderneming, bekleding binnen los en de achterbumper er ook af: https://youtu.be/eY75scgs5es Die laatste staat bij mij helaas op het lijstje, want er zit een barst in de reflector.
sorry maar de hele unit is geen slijtage onder deel in normaal gezien hoef je die niet te vervangen
hier wordt gepraat over lampjes vervangen
Het eerste deel ging van mijn reactie ging over het vervangen van een achteruitrijlamp, aangezien die kapot gegaan is lijkt me wel dat dat een slijtageonderdeel is. Daarvoor mag je dus de hele achterklepbekleding losmaken.
Die bekleding is in een 1/2 minuutje los. 4 schroeven, en de rest is klik. Monteren iets moeilijker omdat je boven je hoofd werkt.