Ik heb geen N meer om je de foto te sturen, maar van mijn gedoe met de koplampwissers van mijn NN weet ik wel dat de ruitenpissers door een ander pompje worden bediend als de koplamppissers. Wellicht is dat bij de N ook al zo.
Bij de NN: De koplamppissers hebben een hogedrukpompje wat hoger in het reservoir zit (en bij dalend vloeistofpeil dus eerder droog komen te staan... dit is een veiligheidsoptie zodat je je ruiten nog wel kan schoonmaken) en de ruitenpissers dus een 'normale druk' pompje wat onderin het reservoir zit. Mocht je wat vervuiling in je reservoir hebben, dan zakt dat naar beneden en kan het dus zijn dat het onderste pompje verstopt raakt. Het kan ook zijn dat dat pompje een zeefje op de ingang heeft zitten wat verstopt is. Of de uitgang van het reservoir. Die pompjes zitten met een tuutje in het reservoir gedrukt. Bij mij was de passage van reservoir naar pompje verstopt. Pompje eruit getrokken, even doorgeprikt met de pink onder een onmogelijke hoek, pompje weer terug en het werkte weer. Bij de NN zit het reservoir voor het linkervoorwiel en kan je erbij via de wielkast (wielen naar rechts draaien en wielkastbekleding deels los en opzij) of via de onderkant (bumper hoeft niet los maar de plastic plaat onder de bumper wel.
Bij de NN: De koplamppissers hebben een hogedrukpompje wat hoger in het reservoir zit (en bij dalend vloeistofpeil dus eerder droog komen te staan... dit is een veiligheidsoptie zodat je je ruiten nog wel kan schoonmaken) en de ruitenpissers dus een 'normale druk' pompje wat onderin het reservoir zit. Mocht je wat vervuiling in je reservoir hebben, dan zakt dat naar beneden en kan het dus zijn dat het onderste pompje verstopt raakt. Het kan ook zijn dat dat pompje een zeefje op de ingang heeft zitten wat verstopt is. Of de uitgang van het reservoir. Die pompjes zitten met een tuutje in het reservoir gedrukt. Bij mij was de passage van reservoir naar pompje verstopt. Pompje eruit getrokken, even doorgeprikt met de pink onder een onmogelijke hoek, pompje weer terug en het werkte weer. Bij de NN zit het reservoir voor het linkervoorwiel en kan je erbij via de wielkast (wielen naar rechts draaien en wielkastbekleding deels los en opzij) of via de onderkant (bumper hoeft niet los maar de plastic plaat onder de bumper wel.