Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 16.12.2020 - 16:27  ·  #9556
Ik heb geen N meer om je de foto te sturen, maar van mijn gedoe met de koplampwissers van mijn NN weet ik wel dat de ruitenpissers door een ander pompje worden bediend als de koplamppissers. Wellicht is dat bij de N ook al zo.
Bij de NN: De koplamppissers hebben een hogedrukpompje wat hoger in het reservoir zit (en bij dalend vloeistofpeil dus eerder droog komen te staan... dit is een veiligheidsoptie zodat je je ruiten nog wel kan schoonmaken) en de ruitenpissers dus een 'normale druk' pompje wat onderin het reservoir zit. Mocht je wat vervuiling in je reservoir hebben, dan zakt dat naar beneden en kan het dus zijn dat het onderste pompje verstopt raakt. Het kan ook zijn dat dat pompje een zeefje op de ingang heeft zitten wat verstopt is. Of de uitgang van het reservoir. Die pompjes zitten met een tuutje in het reservoir gedrukt. Bij mij was de passage van reservoir naar pompje verstopt. Pompje eruit getrokken, even doorgeprikt met de pink onder een onmogelijke hoek, pompje weer terug en het werkte weer. Bij de NN zit het reservoir voor het linkervoorwiel en kan je erbij via de wielkast (wielen naar rechts draaien en wielkastbekleding deels los en opzij) of via de onderkant (bumper hoeft niet los maar de plastic plaat onder de bumper wel.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.12.2020 - 18:05  ·  #9557
Ik zou even onder de bumper kijken.
Als het misgaat, is het meestal daar.
Tenck
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 21.12.2020 - 13:55  ·  #9558
Gister de stoute schoenen aangetrokken om zelf de distributieriem en waterpomp van mijn diesel te vervangen na mij ingelezen te hebben. Ik had her en der wat zitten rondlezen en schijnbaar kan je de distributieriem op de diesel vervangen zonder de krukaspoelie er af te halen... Daarvoor moet je de riem doorsnijden en dan schijn je een nieuwe riem er tussen te kunnen priegelen. Dat leek me toch wat spannend, zeker gezien het gebrek aan video bewijs. Ik ben dus een flinke tijd bezig geweest om de krukaspoelie er af te krijgen. Met een elektrische slagmoersleutel van 450Nm lukte dit niet. Maar met een elektrische onkruidbrander om de moer te verhitten, een krukasblokkeertool en een wringijzer lukte het gelukkig wel. Voor de rest liep het vervangen op rolletjes. Uiteraard de krukas ook weer met behulp van de blokkeertool goed vast gezet.

Toen als laatste, het starten... Dat heb ik wel even met samengeknepen billetjes gedaan, maar hij startte en liep gelijk goed. Voor mijn gevoel loopt het blok iets mooier en stiller. De oude span- en geleiderol maakten blijkbaar wat lawaai.

Ik wilde gelijk de spanner van de multiriem vervangen, maar ik had blijkbaar de verkeerde besteld. Wel de riem vervangen, maar de spanner komt binnenkort dan wel.

In 4 uurtjes, inclusief lunch en theepauze, was het klusje geklaard en was het tijd voor een verdiend biertje :).
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 14:58  ·  #9559
Eindelijk eens tijd gevonden om het af te maken... vind het zelf heel erg mooi staan in het donkere interieur.

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 15:04  ·  #9560
Erg chique...
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 15:15  ·  #9561
Dat oogt zeer fraai.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 16:04  ·  #9562
Ik vind het zonde , gezien er nog best veel alu delen in zitten , stuur radio omlijsting etc , vind ik het zo een beetje rommelig .
En ben geen hout fan , als het op moderne auto's aan komt .
Verschil van smaak , gelukkig maar .
Anders wordt alles hetzelfde
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 16:21  ·  #9563
Ik vind dit de mooiste interieurtrim voor deze generatie V70 (en S80). Zeker i.c.m. het donkere interieur
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 16:25  ·  #9564
Vandaag maar eens de bloesem eraf gespoeld en even gewassen. Winterbandjes eronder voor het geval dat het nog eens onder de 7 graden wordt ...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 18:55  ·  #9565
Mooie auto Wim.
En met originele XC-velgen. Zo hoort dat op zo’n wagen.
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 19:38  ·  #9566
Quote door ProVolvo

Mooie auto Wim.
En met originele XC-velgen. Zo hoort dat op zo’n wagen.

Dank je Bart, ik vind deze ook mooier als de ' modernere velgen ' waar de zomerbanden nu opzitten. Deze velgen zijn wel in iets mindere staat, wil ze binnenkort een keer laten poedercoaten als er nieuwe banden op moeten. Wellicht dan in het zwart ....
Pygmy
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 22.12.2020 - 21:06  ·  #9567
Verdergegaan met geluidsisoleren. Vandaag de A-stijlen..

Tevens m'n geld terug gehad van Amazon voor m'n radio die in de post verloren was gegaan.
En dus opnieuw een Kenwood DMX8020DABS besteld.

En zojuist hier op het forum gelezen dat Swedesolutions 15% korting geeft bij besteding boven de 200 euro (flauw - CFE Plus is 195 euro ;-)), en dus een CFE Plus Wifi besteld.
Ik ben benieuwd of ik de CFE Plus Wifi kan laten samenwerken met de Kenwood die ook wifi heeft.
Zou leuk zijn als ik tellertjes op m'n touchscreen kon laten zien zoals Boost pressure enzo.
Zo niet dan kan de CFE Plus ze altijd nog op m'n gewone Volvo displaytje laten zien :-)
joebar
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.12.2020 - 12:53  ·  #9568
fusee kogel hoes vervangen, en weer glansrijk door de APK...2 febr 2022 de volgende
MQ9
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.12.2020 - 15:29  ·  #9569
Even de schuur in, Sachs schokbrekers voor vervangen en achter nieuwe nivomats er onder. Natuurlijk brak er een bout af maar gelukkig was er hulp in de buurt. Ook kapotte linkermistlamp glas vervangen.

De hydraulische veercompressor maakte het een stuk eenvoudiger. Begin dit jaar de veerpootlagers vervangen met zo'n setje waar je met een luchtsleutel om en om de boel moet aandraaien, dit is veel vlotter.

Begonnen om 10:00, klaar om 13:27 inclusief een lekkere vegetarische lunch.

Na 14 jaar was het nodig. Nu verlost van allerlei bijgeluiden en geen 'bouncing' meer.
Tijn
peter71
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 29.12.2020 - 16:14  ·  #9570
dat is zeker een handige veerspanner!!

Selected quotes for multi-quoting:   0