Niet echt heel spectaculair maar stoorde me al een tijdje aan een sticker op de achterklep van de (duitse) autohandel waar de v70 vandaan is gekomen (Door de vorige eigenaar). Met de felle zon er de hele dag op was t makkelijk te verwijderen. Was ook nog eens een lelijke sticket. De achterklep is weer feng shui.
Verder ligt er nog een spoiler en facelift spiegels te wachten op montage. Dat wordt pas leuk.
Zelf vandaag eigenlijk niets gedaan, de garage des te meer. De distributieriem incl waterpomp, spanrol en multitiem vervangen.
Ik heb de auto nu ruim 8 jaar en heb er ruim 120.000 km mee gereden dus het werd wel tijd. In die tijd is er veel aan onderhoud gedaan. Schokdempers, draagarmen, remschijven, blokken en slangen. De rubbers van het subframe, het stuurhuis en pomp, de ''air-intake-cleaning'', cleaning van stuursysteem en koelsysteem, de olieringetjes van de carterpan vervanging, kortom alles wat we op het forum adviseren is in de loop van de tijd aan de orde geweest. Het gevolg ervan is een auto die inmiddels 20 jaar oud is, maar gaat als een jonge meid en die me nog nooit in de steek heeft gelaten.
Enige storing die onderweg moesten worden gedaan is het gangbaar maken van een raamschakelaar die spontaan het raam niet meer wilde dichtdoen. Natuurlijk net tijdens een weekend dat ik met alle jongens (ik heb 4 jongens, getrouwd en kinderen) in Duitsland was. Pa met zijn ouwe Volvo en jongens allemaal met nieuwe Mercedes, Volvo's en Skoda's.
Verder heeft de auto veelvuldig Engeland (tot boven in Schotland) gezien, Spanje (tot aan Granada), veelvuldig ons onderkomen in Vence (Zd.Frankrijk) , Parijs (waar ik ruim een jaar gewoond heb en nog veel kennissen heb), een rondreis door Denemarken, Zweden (waar ik nog veel oud collega's ontmoette) Noorwegen, kortom bijna geheel West Europa heeft de S60 me (en mijn vrouw) gebracht.
Komende jaren zullen naar verwachting radiatoren, wiellagers, uitlaat, misschien airco-installatie, dynamo vervangen worden om de doelstelling te realiseren: nog 10 jaar deze auto veilig rijden en dan stoppen met autorijden. Heb met motorrijden datzelfde gedaan, tot mijn 70ste een Honda Goldwing perfect rijdende houden, verkopen en definitief stoppen met motorrijden.
We zullen zien hoever het komt!
Wat je nu hebt is een perfect rijdende en in perfecte staat zijnde Volvo waar je nog jaren mee verder kan.
Ja, dat kostte wat geld. Maar aan de andere kant, reken maar eens uit wat een nieuwe auto per jaar alleen al afschrijft.
Op een nieuwe auto van € 28000,- daar schrijf je in het eerste jaar zo € 7000,- op af. Plus dat de vaste lasten van een nieuwe een stuk duurder zijn. Daar kan bijna geen mens tegen werken.
Per saldo rijdt je dus niet eens zo duur. En je rijdt rond in een auto die een veel mooiere beleving biedt dan een nieuwe met 1 of ander 3 cilinder eco motortje die dit soort km.standen nooit gaan halen.
Niet eens zo'n gek idee dus om een oude Volvo in perfecte staat te brengen en hier nog jarenlang van gaan te genieten!
Vandaag de koppelingspedaal sensor uit m’n oude V70 gehaald en in m’n nieuwere oude V70 gezet. Doet de CC het weer en is die ellendige melding “motor management service vereist” ook weer verdwenen.
Niet vandaag maar de dag dat Leeuwarden onder water stond. De zaterdag van de hoosbuien 5 juni alweer. Maar belangrijker is niet wanneer maar wat. Sinds ik de V70 in mijn bezit heb en dat is nu bijna 8 jaar heb ik geen radio die goed werkt. Geen probleem, ik heb nog een CD speler met wisselaar. Maar die stopte er vorig jaar mee. Geen probleem, ik heb nog een Parrot dan kan ik via de telefoon nog muziek luisteren. Maar die stopte er maand of wat geleden ook mee.
Ik heb toen een goed besluit genomen en ben naar Doeke Dobma in Leeuwarden gereden en Doeke heeft alles opnieuw geïnstalleerd met grote voortvarendheid en deskundigheid. In een woord TOP werk afgeleverd. En ik zie radiozenders op de display verschijnen waarvan ik het bestaan niet eens wist. Ik kan een ieder aanraden om in geval van slechte radio en dergelijke een afspraak met ons mede forumlid te maken. Telefoon en cd en radio alles werkt weer perfect. En gisteren ben ik voor de koffie en de leut even naar MMTS Oldenzaal gereden om meteen even de airco bij te laten vullen. Was niet direct nodig maar deze jongen zit strakkies er weer koeltjes bij. Nou lui dat was het. Ajetoo.
Aangezien ik een naafdop miste sinds dag 2 na de aankoop heb ik via ons aller bekende medium mp andere naafdoppen gekocht. Krijg ik van de week binnen en dan maar eens kijken hoe dat staat.
De asbak/bakje combi in de middenconsole vervangen door bekerhouders. Laatste had ik al nieuw gekocht, maar kwam erachter dat dat niet zonder ander frame paste. Dankzij tips op dit forum Uiteindelijk bij hunter parts het benodigde extra onderdeel gevonden.
Middenconsole moest er helemaal af om erbij te kunnen. Na een uurtje klooien zat alles weer in elkaar. Kan eindelijk weer een koffie normaal naast me neerzetten, en een passagier ook.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vandaag het embleem op de motorafdekking vervangen door een nieuw exemplaar en meteen de gasveren van de kofferklep meegenomen.
netjes! ziet die gewoon geplakt op de motor of geklikt op een of andere manier?
handig te weten voor laten (:
Zelf ook bezig geweest dit weekend:
- auto een wasje gegeven
- 4 nieuwe DynAudio deur woofers gehangen omdat ik er weer 1 kapot had (de 3e in 6 maanden tijd) en het zat was, dus alles maar gelijk vervangen. die ik werkend uit de auto heb gehaald zijn reserve.
- nieuwe stijl chrome strip op de kofferdeksel geplakt en zondat toch ook maar de nieuwe letter stijl geplakt, zie bijlagen (voor, tussen & na)
gedurende de zomer komen er nog nieuwe alu pedalen in en daarna maar even rustig aan doen denk ik :x
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).