Quote door Bigdog
Een auto heeft onderhoud nodig, of het nu een Ford, Volvo, of Volvo-Ford is.
Als je met 3 ton plus al dit soort zaken tegelijk krijgt, zegt dit meer iets over het onderhoud.
De een houdt het goed bij en de ander trekt hem van APK naar APK.
En dat is een wezenlijk verschil.
Zijn de kosten hoger dan dat de dagwaarde is, dan lijkt het me verstandiger om even een rekensommetje te gaan maken.
Maar goed, de opvolger zal ook de nodige investeringen vragen.
Klopt helemaal Hans.
Destijds heb ik met meerdere nieuwe auto’s gekocht waaronder een nieuwe 240 en 740 Station die ik “op de zaak” aanschafte. Omdat mijn ervaringen met Volvo zo goed waren qua levensduur en onderhoud en ik niet meer op de zaak wilde rijden daarna bewust gekozen voor een Volvo occasion: Een 850 station van 2 jaar oud met 40k op de teller, ex-company car die 2 jaar bij Volvo Beesd had rondgereden. Echt een top wagen! En omdat die het zo goed deed die pas weg gedaan bij 360k en 16 jaar oud.
Om financiële reden (crisis) daarna de 8 jaar oude V70N 2.5T AWD gekocht met 200k op de teller. En dan krijg je toch reparatie kosten die ik eerder niet kende bij mijn Volvo’s. En daarom vorig najaar die V70N ingeruild bij 365k en bijna 17 jaar oud ivm de restwaarde bij een eventuele Total loss.
Ik zie dat die V70N vanaf oktober 2020 inmiddels al de 2e eigenaar heeft: de wagen zag er idd nog errug mooi en goed uit en is zeer luxe, en Volvo’s heb de reputatie dat ze onverwoestbaar zijn. En daar verkijken sommigen zich op en denken dat ze daarmee nog jaren zonder enig probleem kunnen rijden.