Vloeibare pakking gaat geen weerstand bieden tegen de druk die er in deze olieleidingen heerst.
Ik zeg ook niet dat niemand die preventieve reparatie moet gaan doen en dat het complete onzin is. Ik schrijf alleen datgene wat ik om me heen hoor over deze o ringen. En ik geloof die bekende uit Canada wel. Vreemd is ook dat je nergens op Youtube een video aantreft over een preventief oliedrukherstelreparatie van auto's na 2000. En dat terwijl over de vervanging van bijna ieder onderdeel van de P2 wel een video te vinden is. Iets zegt me dus dat het allemaal niet zo'n vaart loopt.
Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat als je een hele mooie youngtimer hebt en je deze in topconditie wilt houden je deze o ringen wilt vervangen. Dan ben je in ieder geval 100% zeker en dat is goed voor je gemoedsrust.
Er is geen pakking voor. Carter gaat met vloeibare pakking (loctite nog wat) tegen je blok terug.
Je moet het zelf weten. De leden hier op het forum, praten echt geen onzin dat het ook bij auto's ná 2000 voorkomt
Alle kunstof delen met lijnolie behandeld.
Tevens onder de kap wat gepoetst.
Dat ziet er weer top uit!
Ik behandel de kunstdelen ook altijd met lijnolie.
Je moet het wel om de paar maanden blijven doen.
Hoe heb je die voorste zwarte metalen plaat in de motorruimte zo mooi gekregen?
Lijnolie... ik weet niet of het lang mooi blijft want het blijft vettig en trekt dus stof aan. Maar ik was net zo lekker bezig en ik kon niet stoppen.
Deze week, samen met mijn vrouw, en weekje vrij. Tijd om de Volvo eindelijk weer eens goed te poetsen. De laatste keer was eind februari. Ja ik weet het, voor zo´n bijzonder wagen veel te lang hiermee gewacht.
Vanochtend samen met mijn zoon aan onze wagens begonnen, hij zijn C30, ik mijn XC70. Vanmiddag was de zon verdwenen dus de auto ook maar een goed in de was gezet, velgen behandeld en ook de verchroomde bouten omdat die toch wat aanslag hadden.
En morgen met de XC70 in 1 dag via Duitsland op en neer naar familie in Luxenburg.
Hier een foto van het poets resultaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40077 Geregistreerd: 07 / 2009
Ik vind het een serieus mooie wagen en helemaal als die weer zo mooi staat te glimmen!
Het is er trouwens ook wel eentje die er om smeekt om regelmatig een wasbeurtje te krijgen
Gisteren onderweg naar Duitsland op een parkeerplaats even opnieuw de carterventilatietest uitgevoerd.
Dit keer met behulp van een boterhamzakje op de geopende olievuldop. Had deze test gezien op Youtube.
Vorige week had ik deze test ook uitgevoerd met een plastic handschoen maar dat was toen waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan. Had de handschoen niet helemaal luchtdicht om de vulopening gedaan.
Dit keer werd het boterhamzakje netjes vacuüm naar binnen gezogen. Precies zoals het moet zijn. Carterventilatie is dus nog in perfecte staat en hoeft niet te worden vervangen. Verbaas me wel dat het systeem nog zo goed functioneert na 3,5 ton. Maar misschien is deze in het verleden al eens vervangen? Bewijs dat het is gebeurd heb ik er in ieder geval niet van.
De motor is in ieder geval in perfecte staat. Lekt of zweet nergens olie, carterventilatie functioneert perfect , bak schakelt boterzacht. En dit wilde ik zeker weten om het licht op groen te zetten voordat ik besluit veel geld te investeren in het reviseren van het onderstel. Dat licht staat dus nu op groen en ga deze week de nieuwe schokdempers en toebehoren plus nieuwe draagarmen en stabi stangetjes bestellen.
Trouwens, moest gisteren ver Duitsland in voor mijn werk. In het Ruhrgebied. Mij verbaast het telkens weer hoe fijn de S60 loopt en hoe betrouwbaar deze is.
Tevens haar even getrakteerd op een tankje Shell Vpower 100 octaan. Daar loopt de S60 nog fijner en rustiger op.
Gisteren onderweg naar Duitsland op een parkeerplaats even opnieuw de carterventilatietest uitgevoerd.
Dit keer met behulp van een boterhamzakje op de geopende olievuldop. Had deze test gezien op Youtube.
Vorige week had ik deze test ook uitgevoerd met een plastic handschoen maar dat was toen waarschijnlijk niet helemaal goed gegaan. Had de handschoen niet helemaal luchtdicht om de vulopening gedaan.
Dit keer werd het boterhamzakje netjes vacuüm naar binnen gezogen. Precies zoals het moet zijn. Carterventilatie is dus nog in perfecte staat en hoeft niet te worden vervangen. Verbaas me wel dat het systeem nog zo goed functioneert na 3,5 ton. Maar misschien is deze in het verleden al eens vervangen? Bewijs dat het is gebeurd heb ik er in ieder geval niet van.
De motor is in ieder geval in perfecte staat. Lekt of zweet nergens olie, carterventilatie functioneert perfect , bak schakelt boterzacht. En dit wilde ik zeker weten om het licht op groen te zetten voordat ik besluit veel geld te investeren in het reviseren van het onderstel. Dat licht staat dus nu op groen en ga deze week de nieuwe schokdempers en toebehoren plus nieuwe draagarmen en stabi stangetjes bestellen.
Trouwens, moest gisteren ver Duitsland in voor mijn werk. In het Ruhrgebied. Mij verbaast het telkens weer hoe fijn de S60 loopt en hoe betrouwbaar deze is.
Tevens haar even getrakteerd op een tankje Shell Vpower 100 octaan. Daar loopt de S60 nog fijner en rustiger op.
De s60 is echt een auto die gemaakt is voor de snelweg.
Trouwens, v-power is toch 98 octaan?