Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

· 
Posted: 20.04.2022 - 11:42  ·  #10681
Vanmorgen in een wasbox hier vlakbij de Volvo maar eens gewassen. Daarna starte hij niet meer. Oeps.. de wasbox is onderdeel van een garage en daar staat hij nu, vermoed dat de accu de geest heeft gegeven (hoop dat dat het is).
Kreeg onlangs al de melding accuspanning laag. Daarna een flink stuk gereden en geen melding meer gehad. Starten op weg naar de wasbox ging ook gewoon prima. Maar nu hoorde ik enkel een geklik en ging de startmotor geeneens rond.
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 20.04.2022 - 15:09  ·  #10682
Quote door joriz

Vanmorgen in een wasbox hier vlakbij de Volvo maar eens gewassen. Daarna starte hij niet meer. Oeps.. de wasbox is onderdeel van een garage en daar staat hij nu, vermoed dat de accu de geest heeft gegeven (hoop dat dat het is).
Kreeg onlangs al de melding accuspanning laag. Daarna een flink stuk gereden en geen melding meer gehad. Starten op weg naar de wasbox ging ook gewoon prima. Maar nu hoorde ik enkel een geklik en ging de startmotor geeneens rond.

Dan denk ik eerder aan de startmotor zelf.

Ik heb destijds met de V70 met een (te) lege accu gestaan en hoorde continu getik als ik hem probeerde te starten.

Een tijd later met een kapotte startmotor en toen hoorde ik maar 1 tik.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.04.2022 - 17:40  ·  #10683
Quote door M95

Quote door joriz

Dan denk ik eerder aan de startmotor zelf.

Ik heb destijds met de V70 met een (te) lege accu gestaan en hoorde continu getik als ik hem probeerde te starten.

Een tijd later met een kapotte startmotor en toen hoorde ik maar 1 tik.

Ze belde eind van de middag en was idd de accu. Vermoed dat deze er al een tijd in lag.
Morgenochtend ophalen en dan kan de N accutechnisch er de komende jaren weer tegenaan.
Hoorde overigens meerdere tikjes en niet 1 tik. Dat kwam niet helemaal duidelijk naar voren in de eerdere post nu ik het zo nalees.
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Alarm sirene gedemonteerd

· 
Posted: 20.04.2022 - 19:44  ·  #10684
Eergisteren niet lekker wakker geworden door het afgaan van het auto alarm. Was de eerste verrassing ‘s nachts na een aantal keren het afgelopen jaar overdag.

Daarom vandaag de zekering losgemaakt (nummer 8 onder stuur) en vervolgens de sirene gedemonteerd (rechts voor in de wielkast). Vervolgens sirene opengezaagd om te kunnen bekijken.

Printplaat ziet er gelukkig goed uit, vandaag een nieuwe accu bestellen (7.2V) en kijken of het probleem verholpen is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Stuur gemonteerd

· 
Posted: 22.04.2022 - 16:38  ·  #10685
Ik had het eigenlijk al afgeschreven … had eind december mijn stuur opgestuurd om te laten bekleden. Echter sindsdien niets meer gehoord. Mailtjes gestuurd … geen antwoord. Tot vandaag DHL een pakket afleverde met mijn stuur. Et voila …
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
NK-XC60
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 22.04.2022 - 17:02  ·  #10686
Dat ziet er netjes uit! 👍
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 22.04.2022 - 17:32  ·  #10687
Inderdaad en kennelijk hebben de mailtjes wel geholpen.👍🏻
wimg
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.04.2022 - 19:30  ·  #10688
Quote door Bigdog

Zou inderdaad kunnen. Ben zeer tevreden over de kwaliteit, maar dus niet over de communicatie en ben blijkbaar niet de enige als ik het internet afstruin. Heb dit overigens laten doen bij www.superseams.de.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.04.2022 - 11:34  ·  #10689
Quote door wimg

Quote door Bigdog

Zou inderdaad kunnen. Ben zeer tevreden over de kwaliteit, maar dus niet over de communicatie en ben blijkbaar niet de enige als ik het internet afstruin. Heb dit overigens laten doen bij www.superseams.de.

Het is niet mijn bedoeling her allemaal goed te praten , maar vaak zijn het mensen die iets goed en netjes kunnen , alleen werken , zo ken ik er een paar , en die doen het voor de lol , levert een klein zakcentje op , want als ik de prijzen zo zie , valt dat best mee .
Hebben een gewone baan erbij , en dan stuur je je stuurwiel op en wil je hem natuurlijk gisteren terug .
Nu vind ik 4 maanden eigenlijk niet eens zo gek , zou alleen fijn zijn dat het van te voren duidelijk wordt aangegeven dat het even kan duren .
Is algememeen bedoeld , we hebben nergens meer geduld voor , ik betrap mezelf er ook op , en probeer het niet te doen . we moeten al veel te veel .
Werkdruk etc , kijk maar om je heen .

Maar je hebt nu toch een mooi stuurwiel , en daar ging het om!!
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 11:41  ·  #10690
Zojuist een persoonlijk record geschreven. Om 12:04 de dop van de linker koplamp eraf gehaald om het dimlicht te vervangen. Om 12:10 klaar!!
Man wat zie ik er altijd weer tegenop, meestal ben ik een drie kwartier hiermee zoet.

Mijn dag kan al niet meer stuk :D
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 11:48  ·  #10691
complete uitlaat vervangen...rubbers v/d middenpijp niet vervangen want....die nieuwe zijn zo verrekte stug,ik kreeg t niet voor elkaar dus ik vind t best zo.
Kreeg nog wel de tip: vaseline gebruiken! prima tip.
Grootste ergenis: de verbinding met de kat en middendemper,een hele slijp schijf op stuk gebeten brrrrr wat een ellende was dat.
Veldweg
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 12:30  ·  #10692
Door de wasstraat gehaald want ik heb hem verkocht.
bartv70
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 16:14  ·  #10693
Zojuist interieurfilter vervangen, blijft een rot klus.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 16:20  ·  #10694
Quote door Veldweg

Door de wasstraat gehaald want ik heb hem verkocht.

Gefeliciteerd (denk ik?) Komt er nog een andere V voor in de plaats?
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 07.05.2022 - 16:22  ·  #10695
Niet van m’n V, maar van m’n 244 de remleiding rechts achter vervangen. Kwam zowaar zonder problemen los, soms zit het mee!

Selected quotes for multi-quoting:   0