Quote door adufresne
Onder de noemer 'domme acties' van mijn kant, viel de actie te plaatsen waarbij de accu was losgekoppeld en ik zo stom was om - in verband met de regen - de achterklep daarna dicht te gooien. Aangezien de contactsleutel inmiddels op stand 1 stond met de automaatpook naar achteren, kon de de sleutel er niet uitgetrokken worden om handmatig met behulp van het contactslot bij de kentekenplaatverlichting de achterklep weer te openen. Zodoende reservesleutel maar opgehaald.
Nondeju happens.... Ik had ooit bij mijn voorlaatste Touareg de deuren met de AB opengeklikt, de deur achter de bestuurderskant opengedaan, daar wat spullen die ik in de hand had op de achterbank gelegd, toen mijn telefoon ging. Ik nam op en gooide gedachtenloos de deur weer dicht. Toen ik drie minuten later klaar was met bellen, bleken alle deuren op slot - en mijn sleutel bij de overige spullen op de achterbank te liggen! Bij VW zit er een beveiliging op dat, indien de auto wordt opengeklikt, maar de deur aan de bestuurderszijde dicht blijft, de overige deuren met een vertraging weer vergrendeld worden.
En daar stond ik dus

Was nog in Duitsland ook, dus even reservesleutel halen zat er niet in...
ADAC gebeld. Anderhalf uur later kwam deze aangereden en 10 minuten later reed ik weer.
Nu kan ik er wel om lachten...