andere Volvo maar welke?

 
 
 
 
 
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 17:17  ·  #106
Op CNG (groengas) gaan rijden. Brandstofkosten 8 cent per km. Koop een mooie 5 cilinder V60, rijdt super. . En ik kan er over meepraten :-)
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 17:19  ·  #107
Wat is je actieradius?
JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 163
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 18:41  ·  #108
Quote door ikbat

Quote door Ruspek

zoektocht heeft even stil gelegen. druk met opscholing (natuurkunde docent), feestdagen, verjaardagen en ook nog een huis aan het bouwen ernaast. ;-)

ik ben al beetje rond aan het kijken geweest (op WWW) en twijfel tussen een V70NN diesel en een V60 hybride.
De V60 valt nog in halftarief met de MRB, ook al is het een zware bak (1800+) komt de MRB uit op ca 240 per kwartaal. Daar gaat een V70 ruim overheen weet ik uit ervaring.

IMO wordt het omslagpunt steeds lager: de diesel zit in het verdomhoekje en raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook het kwakkelende beleid van overheid doet natuurlijk ook een duit in het zakje.
de meeste diesels zijn goedkoper dan vergelijkbare benzine modellen.

en ik betaal liever in de maand ietsje meer aan vaste lasten dan dat ik elke keer aan de pomp achterover val. verschil tussen krap 1:10 (benz) of ruim 1:16 (diesel) weegt ook mee.


Ik heb ook al een paar keer na de v60 hybride gekeken.

Een geweldige wagen. Mn zusje heeft er net 1 op benzine gekocht, en je komt er niets in te kort.

Waar ik mee in mn hooft zit.
Hoe lang word hybride diesel nog als apparte cattogerie gezien.
En dan niet alleen in nl. Maar meer in het buitenland.

We gaan hier graag met de auto op vakantie, maar als ze in het buitenland steeds verder gaan met de diesel heksenjacht,
Dan mag je straks in duitsland belgie en frankrijk nergens meer een stad binnen.

En tegen die tijd is de prijs hooguit oud ijzer voor een diesel.

Ik weet en zeg niet dat het gebeurt, maar dat is mijn rede om hem te laten staan


Ik heb zelf ook gekeken naar een V60 hybride, want erg goedkoop voor een nog best nieuwe auto en was interessant voor de bijtelling voor mij. Na verdiepen in V60 Hybrid problemen / problems er vanaf gezien, heb te veel slechte berichten gelezen en ook van leaserijders gehoord. Google eerst zelf eens op deze termen voordat je serieus gaat kijken, helemaal icm evt dat het een zware diesel is en onze overheid inderdaad ieder jaar opnieuw even berekent waar mogelijk weer wat te halen valt.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 18:51  ·  #109
Quote door rolvio

Op CNG (groengas) gaan rijden. Brandstofkosten 8 cent per km. Koop een mooie 5 cilinder V60, rijdt super. . En ik kan er over meepraten :-)


Beetje (te) duur....... heb max 15k te besteden
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 19:25  ·  #110
Ruben ik volg deze discussie een poosje en merk dat je de hele tijd zit te twijfelen.
Als je verder eigenlijk nooit in de binnenstad van een grote stad zit en dus nooit in milieuzones zit, zou ik gewoon kijken naar een wagen die je zelf graag zou willen hebben. Dat hele geneuzel over die anti diesel hetze moet je mooi aan je voorbij laten gaan.
De (r)overheid is wat dat betreft zeer onbetrouwbaar en wat ze vandaag lopen roeptoeteren wat ze niet willen is morgen helemaal anders.

Je leeft nu en gewoon een wagen kopen die je zelf wilt en kunt betalen. ;-)
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 19:50  ·  #111
Quote door Blade

Wat is je actieradius?


230-250 km
Cookiebakerf
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 20:11  ·  #112
Zelf ben ik vol lof over de V60 hybride. Een krachtige auto die je ook echt wel zuinig van A naar B brengt. Op langere afstanden aaneengesloten merk je echter weinig van het voordeel van het hybride systeem t.o.v. een lichtere diesel voor wat betreft de zuinigheid.

Vanwege de lage bijtelling ten tijde van de afgifte van veel van deze hybride auto's zul je echter wel zien dat ze vaak bomvol opties zitten.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 11:20  ·  #113
Quote door Walterj

Collega rijdt met eenV60 1.6 D2 uit 2012-2015 (weet het niet precies), en volgens hem is dat de beste keus qua betrouwbaarheid en levensduur. Het is geen strepentrekker, en het opgegeven verbruik van 1 op 23 lukt ook onmogelijk. 1 op 17-18 is haalbaar, meer niet.


Ik doe ook 1:17 met mijn V60 D5 automaat met 245pk. Zou je jezelf dan niet beter wat kunnen verwennen? Tuurlijk is de D5 wat meer in aanschaf, maar je krijgt er wel een heel andere auto voor terug!
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 11:26  ·  #114
Quote door BBS

Ruben ik volg deze discussie een poosje en merk dat je de hele tijd zit te twijfelen.
Als je verder eigenlijk nooit in de binnenstad van een grote stad zit en dus nooit in milieuzones zit, zou ik gewoon kijken naar een wagen die je zelf graag zou willen hebben. Dat hele geneuzel over die anti diesel hetze moet je mooi aan je voorbij laten gaan.
De (r)overheid is wat dat betreft zeer onbetrouwbaar en wat ze vandaag lopen roeptoeteren wat ze niet willen is morgen helemaal anders.

Je leeft nu en gewoon een wagen kopen die je zelf wilt en kunt betalen. ;-)


Ik denk dan dat ik de keuze (met ega: die gaat er het meest in rijden) ga maken en kies voor een gewone diesel.
Dan een V60 of V70.

wel als laatste vraag:
ik hoor over de 1.6 diesel (die veelvuldig wordt aangeboden in V60 en V70) wisselende verhalen.
wat is hierin wijsheid?
wie kan me wat meer vertellen over verbruik van de verschillende motoren?
Met mijn huidihe euro3 D5 doe ik een 1:17 (tot 1:20 op de lange stukken)
Welke motoren raden jullie aan in welke model en waarom?
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 13:30  ·  #115
De D5 is een bewezen zeer sterke motor te zijn. Als ik al zou overstappen naar diesel zou ik sowieso naar een dikke D5 kijken.
Die kan de relatief zware wagen met 2 vingers in de neus aan, daar waar de 1.6 diesel er elke keer vol aan moet trekken....

Wat denk je zelf?

Je weet hoe een D5 de V70 voortbeweegt. Maak een uitgebreide proefrit met een 1.6 en ik denk dat je het antwoord dan wel weet.....
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 14:39  ·  #116
Ik laat met auto’s de “instap” motoren meestal snel links liggen.

Helemaal een auto van het gewicht v60 met een 1.6 er in.

De motoren moeten eigelijk te hard werken voor de auto. En daardoor slijten ze vele malen meer.

Voor een lease auto maakt dit minder uit, deze auto’s worden gekocht op 4jaar.

Dit is mijn persoonlijke filosefie
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 14:42  ·  #117
Ik heb een klant die met een V60 D2 rijdt. Is er zeer over te spreken. Ook geen rare storingen nog gehad.

De 1.6D is niet meer de 1.6D uit 2006. Dat blokje is echt heel erg door ontwikkeld inmiddels.

Dat het niet zo vlot rijdt als een D3/4 lijkt me logisch.

Zelf zou ik graag een 5cil willen als ik kon kiezen. Maar dat de 1.6D nu nog super slecht is durf ik niet meer te zeggen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 22.01.2019 - 17:34  ·  #118
De 1.6 D2 is er in de v60 in twee varianten. De eerste had te weinig olievoorraad, en dat gaf problemen, de latere heeft meer olie in het carter waardoor deze beter is. Aldus info van de collega met de V60 D2. Alleen hoe je dat kunt zien weet ik niet, maar internet is een krachtig medium, dus dat is vast te vinden.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 28.01.2019 - 20:32  ·  #119
Het verschil zit 'm ook in de cilinderkop, de versie die je moet vermijden is de zestienklepper met 109 pk (80 kW). De versie die een stuk beter is heeft acht kleppen en levert 115 pk (84 kW). Dat lijkt weinig voor een auto van ruim 1400 kg, maar 270 Nm die al bij 1750 tpm wordt bereikt krijgt 'm wel vooruit. Het is geen raceauto, maar je hoeft de acceleratie ook niet met een kalender te meten.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 29.01.2019 - 10:49  ·  #120
Ik ben op zoek.
Weet wat ik wil.
Nu m nog vinden ;-)
heb gelukkig de tijd
 
Selected quotes for multi-quoting:   0