andere Volvo maar welke?

 
 
 
 
 
Heebing
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Waalwijk
Berichten: 22
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Gevonden

 · 
Posted: 13.01.2019 - 14:11  ·  #91
Heb je al een V70 gevonden Ruben?
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 19.01.2019 - 18:52  ·  #92
zoektocht heeft even stil gelegen. druk met opscholing (natuurkunde docent), feestdagen, verjaardagen en ook nog een huis aan het bouwen ernaast. ;-)

ik ben al beetje rond aan het kijken geweest (op WWW) en twijfel tussen een V70NN diesel en een V60 hybride.
De V60 valt nog in halftarief met de MRB, ook al is het een zware bak (1800+) komt de MRB uit op ca 240 per kwartaal. Daar gaat een V70 ruim overheen weet ik uit ervaring.

IMO wordt het omslagpunt steeds lager: de diesel zit in het verdomhoekje en raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook het kwakkelende beleid van overheid doet natuurlijk ook een duit in het zakje.
de meeste diesels zijn goedkoper dan vergelijkbare benzine modellen.

en ik betaal liever in de maand ietsje meer aan vaste lasten dan dat ik elke keer aan de pomp achterover val. verschil tussen krap 1:10 (benz) of ruim 1:16 (diesel) weegt ook mee.
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 19.01.2019 - 19:30  ·  #93
Quote door Ruspek

zoektocht heeft even stil gelegen. druk met opscholing (natuurkunde docent), feestdagen, verjaardagen en ook nog een huis aan het bouwen ernaast. ;-)

ik ben al beetje rond aan het kijken geweest (op WWW) en twijfel tussen een V70NN diesel en een V60 hybride.
De V60 valt nog in halftarief met de MRB, ook al is het een zware bak (1800+) komt de MRB uit op ca 240 per kwartaal. Daar gaat een V70 ruim overheen weet ik uit ervaring.

IMO wordt het omslagpunt steeds lager: de diesel zit in het verdomhoekje en raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Ook het kwakkelende beleid van overheid doet natuurlijk ook een duit in het zakje.
de meeste diesels zijn goedkoper dan vergelijkbare benzine modellen.

en ik betaal liever in de maand ietsje meer aan vaste lasten dan dat ik elke keer aan de pomp achterover val. verschil tussen krap 1:10 (benz) of ruim 1:16 (diesel) weegt ook mee.


Ik heb ook al een paar keer na de v60 hybride gekeken.

Een geweldige wagen. Mn zusje heeft er net 1 op benzine gekocht, en je komt er niets in te kort.

Waar ik mee in mn hooft zit.
Hoe lang word hybride diesel nog als apparte cattogerie gezien.
En dan niet alleen in nl. Maar meer in het buitenland.

We gaan hier graag met de auto op vakantie, maar als ze in het buitenland steeds verder gaan met de diesel heksenjacht,
Dan mag je straks in duitsland belgie en frankrijk nergens meer een stad binnen.

En tegen die tijd is de prijs hooguit oud ijzer voor een diesel.

Ik weet en zeg niet dat het gebeurt, maar dat is mijn rede om hem te laten staan
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 19.01.2019 - 20:11  ·  #94
Je schrikt als je nu inruilbedragen op,de V60 hybrides ziet. 75% afschrijving in de eerste 4 jaar is niet raar. En als de wegenbelasting naar standaard tarief gaat voor dit type auto, wat de verwachting is, dan betaal je heeeel veel geld voor die hele zware auto.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 20.01.2019 - 22:02  ·  #95
Dat MRB naar normaal gaat betwijfel ik.
Grens is 50g/km CO2. Zit ie net onder.
Maar wel goed om dit eens na te vragen bij belastingdienst.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 02:56  ·  #96
De prijzen voor deze V60's zijn idd erg aantrekkelijk, maar wat zullen de komende kosten worden als de twee ton naar het dubbele moeten....batterijen en eclectische systeem zijn niet de dingen waar je ff zelf aan sleutelt. Ik ben bang dat deze auto's voor een tweede gebruiker een dure grap gaat worden.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 11:29  ·  #97
Accu’s zijn wel een dingetje, als deze aan het einde zijn.
Voor zover mij bekend kent Volvo wel een coulance regeling.
Maar goed, dan betaal je nog wel ruim 25% van het accu pakket.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 11:33  ·  #98
ik heb net even gekeken op anwb autokosten.
met 40000km maakt het dus niet veel uit of je de hybride versie of een normale diesel (2.0)hebt.......
met een 1.6 diesel wordt de diesel weer goedkoper.

mmmmmmmm, lastige keuze.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 11:35  ·  #99
hoe zijn de 1.6 diesels in een V60? ook veel problemen (net als in de V70) of valt dit allemaal reuze mee?
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 13:06  ·  #100
Als je nu nog diesel rijd en de auto is nog goed dan zou ik gewoon doorrijden en me niet laten verleiden tot aankoop van een andere. Doordat er nog steeds grote onzekerheid is over de toekomst van de diesels inclusief de diesel hybride. De overheid is nu niet bepaald een betrouwbare partner als het gaat om beleid op de lange termijn. Steeds worden voordelen nog voor einde termijn gewijzigd en in een andere meestal nadelige vorm weer op de markt gezet. Zo gaat het met groene stroom zonnepanelen btw aftrekposten gasprijzen enz. Daarom weersta ik de verleiding en rijd mijn huidige D5 helemaal af. Inruil levert niet veel op en zoals hier al is geschreven welke auto is dan wel interessant ?. Door de politieke onzekerheid geldt voor mij: Ik w8 nog een jaar of 3.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 13:16  ·  #101
@ TonD: wachten.....tsja. zoals jij het stelt klopt het helemaal maar dan moeten we wachten totdat we een ons wegen.
Dat de overheid de meest onbetrouwbare partner is voor de langere termijn is één ding wat zeker is. Op het wisselende beleid kan je geen plan op maken. Alleen een keuze maken op het moment van keuze geldende regelgeving. Dat het in de (nabije of verre) toekomst anders wordt........kan je niets mee.

Doordieselen met de huidige totdat ie helemaal af is........dat is het probleem, hij is redelijk af ;-) Ruim 415K op de teller en maandelijks een kleine 7K erbij. onderhoud en bedrijfszekerheid begint nu toch echt wel de spuigaten uit te lopen.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 14:34  ·  #102
Dat ze diesel volkomen willen bannen / te duur willen maken tov benzine kan ik me haast niet voorstellen.
Er is nl. domweg niet genoeg benzine voorhanden (te destileren) zonder een overschot aan o.a. diesel.
Dat diesels kwa nox, fijnstof etc niet lekker licht klopt helemaal.
Maar om dan benzine als ei van columbus te zien en diesels dermate te straffen..
Ik denk dat de overheid eens goed moet kijken wat ze op lange termijn willen.
En dan daarop inzetten. Huidige wagenpark uit laten sterven (wat eigenlijk ook al met de euro normen wordt geregeld)
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 14:37  ·  #103
Gewoon lpg nemen.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 15:06  ·  #104
Quote door Ruspek

Er is nl. domweg niet genoeg benzine voorhanden (te destileren) zonder een overschot aan o.a. diesel.
Dat diesels kwa nox, fijnstof etc niet lekker licht klopt helemaal.


Ingaand op dat laatste: dat is eigenlijk met de ALLERnieuwste diesels opgelost, want die zitten eindelijk wél op een acceptabel niveau NOx. Maar daar lopen onze auto's, en eigenlijk zowat alle diesels wereldwijd, nog een heel eind op achter.
Nette samenvatting: https://www.anwb.nl/auto/nieuw…sel-vragen

Quote door Hermanusb

Gewoon lpg nemen.


In aansluiting op opmerking Ruspek hierboven:
LPG is absoluut schoner dan diesel en ook benzine, maar het blijft een fossiele brandstof. Idd beter op korte en evt middellange termijn, maar op de lange termijn blijft het een fossiele brandstof die eeuwenoude CO2 blijft toevoegen aan de atmosfeer, leidend tot opwarming etc.
Aldus Wikipedia komt plm. 60 vd LPG uit gasvelden en 40% vanuit raffinage van aardolie. Als beide afnemen onder invloed van de energietransitie (minder vraag naar fossiele brandstoffen) zal er dus ook minder LPG beschikbaar komen (en zal de prijs stijgen als het aanbod daalt en de vraagt stijgt).
Dat gezegd hebbende wordt hier in Spanje momenteel ook steeds meer LPG verheerlijkt als uitstootwalhalla (waarschijnlijk zodat de politiek Spaanse grootbedrijven als Repsol en Petronor niet tegen de haren hoeft in te strijken) en Spanje is simpelweg nog lang niet klaar voor electrisch of waterstof ivm ontbreken infrastructuur en grote afstanden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 21.01.2019 - 16:56  ·  #105
Collega rijdt met eenV60 1.6 D2 uit 2012-2015 (weet het niet precies), en volgens hem is dat de beste keus qua betrouwbaarheid en levensduur. Het is geen strepentrekker, en het opgegeven verbruik van 1 op 23 lukt ook onmogelijk. 1 op 17-18 is haalbaar, meer niet.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0