aangezien ik helemaal klaar ben met mijn "rampenbak" op zoek naar een andere, betrouwbaardere gezinsbak.
Natuurlijk wel weer een Volvo!
Maar dan..... V40, V60, V70. XC wellicht?
Ik vind de V70N die ik nu heb een erg mooie auto, met in de basis een zeer fijne motor (D5)
Maar tsja. dieselen is eigenlijk steeds meer "not done"
we rijden tussen de 15 000 en 20 000km per jaar met deze auto. Diesel zal dus wel uit kunnen.
Ook het koppel vind ik heerlijk van een diesel.
dan komen we op de volgende auto:
- ruim, veilig en mooi is een vereiste. De bovengenoemde modellen voldoen daar wel aan vind ik.
Hybride (V60) is teveel eurootjes. nieuwe zal rond de 10 000 euri mogen kosten.
V70NN??? Hoe is de 1.6D (Edrive?) Is deze echt onder gemotoriseerd of kan je er best mee vooruit komen in het hedendaagse (snelweg) verkeer. Of is dan de 2.0D beter?
Hoe is het verbruik van deze motoren?
Moet wel een aanhanger achter kunnen trouwens.
V60?? is deze veel kleiner dan een V70?
Ook hier weer: welke motor is het best?
V40?? wel leuk modelletje maar ook hier weer veel 1.6D als occasion.
wie wil zijn / haar ervaringen delen?
Natuurlijk wel weer een Volvo!
Maar dan..... V40, V60, V70. XC wellicht?
Ik vind de V70N die ik nu heb een erg mooie auto, met in de basis een zeer fijne motor (D5)
Maar tsja. dieselen is eigenlijk steeds meer "not done"
we rijden tussen de 15 000 en 20 000km per jaar met deze auto. Diesel zal dus wel uit kunnen.
Ook het koppel vind ik heerlijk van een diesel.
dan komen we op de volgende auto:
- ruim, veilig en mooi is een vereiste. De bovengenoemde modellen voldoen daar wel aan vind ik.
Hybride (V60) is teveel eurootjes. nieuwe zal rond de 10 000 euri mogen kosten.
V70NN??? Hoe is de 1.6D (Edrive?) Is deze echt onder gemotoriseerd of kan je er best mee vooruit komen in het hedendaagse (snelweg) verkeer. Of is dan de 2.0D beter?
Hoe is het verbruik van deze motoren?
Moet wel een aanhanger achter kunnen trouwens.
V60?? is deze veel kleiner dan een V70?
Ook hier weer: welke motor is het best?
V40?? wel leuk modelletje maar ook hier weer veel 1.6D als occasion.
wie wil zijn / haar ervaringen delen?
Een collega van mij rijdt een S60 D3 met 2 liter vijfcilinder diesel en automaat, een heerlijke combinatie. Maar ik denk ook best prijzig op de occasionmarkt.
). Als je 15k rijdt, is een benzine ook nog goed te verantwoorden (betrouwbare motoren, geen rare roetfilters/EGR meuk, en niet eens zo heel onzuinig)
), alleen wel iets om mogelijk rekening mee te houden (en duur onderhoud zal dan wss een geplofte turbo zijn, of een koppeling met dual mass vliegwiel, maar dat zal een oudere Volvo ook hebben).
Zeker als je een diesel gewend bent is een blok met turbo (zeker een lage druk turbo zoals b.v. een 2.5T) heerlijk, die hebben hun (maximum) koppel onderin