als ie dat niet zit zie je m er los bovenop zitten. gewicht van de auto drukt schokbreker stevig in schotel en schotel weer stevig in lager. bij veel van onze volvo's zit er dan ruimte tussen lager en bovenste ring en moer. Die van jouw bewijst dat dat niet zo hoeft te zijn.
Welk merk lager heb je gebruikt? Wat mij opvalt is dat je aanslagrubber regelrecht op het veerpootlager zit. ERGO: je hebt geen aanslagruimte... ERGO: elke 'kloink' wordt doorgegeven.
Of zit ik nu echt gek te denken?
Wat mij boeit is dat het ná de schokbrekeroperatie naar boven kwam (als ik me niet vergis). Dus dan ligt het voor de hand dat je het hier ook terug moet zoeken. Wil niet zeuren, maar ik heb meer P26's gezien mét ruimte, dan zonder (tussen lager en aanslag). Ik zie verder aan je foto dat je geen originele aanslagstop gebruikt hebt (waar de stofhoes aan vast zit). Eén en ander, in andere formaten, kán je veerpoot anders maken.
Ik kan me natuurlijk voorstellen dat je geen zin hebt om alles weer uit elkaar te draaien...
Het onderste gedeelte van het lager (het zwarte deel waar de veer in rust), is origineel nieuw Volvo. De metalen plaat daarboven waar het zwarte deel in valt is van Skandix.de (ook nieuw).
De rubberhoes met eindstop is ook nieuw van Skandix.de.
Het onderste gedeelte van het lager (het zwarte deel waar de veer in rust), is origineel nieuw Volvo. De metalen plaat daarboven waar het zwarte deel in valt is van Skandix.de (ook nieuw).
De rubberhoes met eindstop is ook nieuw van Skandix.de.
En je hebt de metalen plaat tussen de eindstop en de veerschotel hergebruikt neem ik aan?
Over de stabilisatorrubbers:
de stabilisator kan blijven zitten. Deze reparatie bestaat officieel niet en vind je dus niet in Vida.
Het gaat om de twee rubbertjes waarmee de stabilisatorstang aan de bodem vast zit. Volgens Volvo kun je die niet vervangen maar volgens Jeroen wel (https://www.volvov70forum.com/topic.php?t=13343&page=fst_unread&highlight=zuidbroek)
Er staan goede foto's bij dit item
Dit euvel geeft dezelfde klachten als die jij beschrijft.
Folke heeft er zelfs plaatjes van. Te koop bij Winparts. Kosten iets van € 8,-. De montage beugel even losslijpen, rubber vervangen en de beugel weer met een hechtlas dichten.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Ik heb nog even gekeken naar een filmpje van FCPEuro. Daar zit ook geen ruimte tussen Lager en Aanslagrubber... Kan dus gewoon.
Wellicht dan inderdaad ergens achteraan. Hopelijk vindt je het, ik zou er namelijk gek van worden. Ik erger me aan elke geluid dat er niet hoort te zijn. Succes
Ik kan inderdaad ook niet tegen ongewenste geluiden. Ik blijf doorgaan tot ik het heb gevonden.
Wat die houder voor het stabilisatierubber achter betreft: moet die echt gelast worden? Ik kan daarover niets terugvinden in de bijdrage van Jeroen (via de link).
(Ik vertouw mijn eigen laskwaliteiten niet zo op veiligheids zaken).
Hoeft niet gelast, beide delen zitten in elkaar geperst(tenminste bij Jeroen en mij) even met beiteltje of schroevendraaier uit elkaar tikken nadat je de bout eruit hebt. Dan doorsnijden met scherp mes. in elkaar ging iets lastiger omdat onze rubbers iets te dik waren. moest iets af. we hadden andere dan Folke gebruikte. wij hebben onze nieuwe rubbers ook aan 'één kant door gesneden, eromheen geplakt en beugels weer dmv de bevestigingsbout in elkaar geperst.. :thumb: