Het bos wat draagarmen heet.

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 19:25  ·  #16
Overigens wilt niet zeggen dat wanneer er Lemforder OEM gemonteerd zit onder Volvo, dat het dezelfde kwaliteit is als de Lemforder die je zelf op internet besteld. Daar kan ook gewoon nog kwaliteitsverschil in zitten.
Ik heb bij mijn 940 de rubbers zelf vervangen. Ik vond het een kutklus. Voor mijn S80 had ik daar geen zin meer in (liever lui dan moe), en heb dus complete draagarmen gekocht.
Mijn oude draagarmen heb ik uiteindelijk naar het oud ijzer gebracht.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 19:41  ·  #17
Ik heb powerflex bussen in mijn draagarmen gemaakt, ging met de bankschroef heel soepel.
Staat op één van de 200 paginas ergens mijn webdagboek. :happy:
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 20:00  ·  #18
Quote door VolvoS60Racer

Quote door [-Tom-]

Overigens wilt niet zeggen dat wanneer er Lemforder OEM gemonteerd zit onder Volvo, dat het dezelfde kwaliteit is als de Lemforder die je zelf op internet besteld. Daar kan ook gewoon nog kwaliteitsverschil in zitten.
Ik heb bij mijn 940 de rubbers zelf vervangen. Ik vond het een kutklus. Voor mijn S80 had ik daar geen zin meer in (liever lui dan moe), en heb dus complete draagarmen gekocht.
Mijn oude draagarmen heb ik uiteindelijk naar het oud ijzer gebracht.


Als het een OE product van Lemfoerder is, dan zit er geen verschil in normaal gesproken.....

Ja, dan wel. Maar je weet niet of wat je online besteld als particulier OEM is :P
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 20:01  ·  #19
Quote door Waltersan

Die rubbers er in persen kun je met een bankschroef en een blokje hout. Ik neem aan dat je een werkbank met bankschroef hebt?


Heb wel een werkbank en bankschroef.
Alleen is de bankschroef heeeel oud. (Overgroot opa)
En hij kan niet ver open. Soort tussen maatje
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 388
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 20:56  ·  #20
Quote door [-Tom-]

Quote door VolvoS60Racer

Quote door [-Tom-]

Overigens wilt niet zeggen dat wanneer er Lemforder OEM gemonteerd zit onder Volvo, dat het dezelfde kwaliteit is als de Lemforder die je zelf op internet besteld. Daar kan ook gewoon nog kwaliteitsverschil in zitten.
Ik heb bij mijn 940 de rubbers zelf vervangen. Ik vond het een kutklus. Voor mijn S80 had ik daar geen zin meer in (liever lui dan moe), en heb dus complete draagarmen gekocht.
Mijn oude draagarmen heb ik uiteindelijk naar het oud ijzer gebracht.


Als het een OE product van Lemfoerder is, dan zit er geen verschil in normaal gesproken.....

Ja, dan wel. Maar je weet niet of wat je online besteld als particulier OEM is :P


Vandaar dat hiervoor deze topic topic.php?t=9235 is aangemaakt. Iedereen die een origineel onderdeel uit z'n Volvo haalt of erin zet en kan achterhalen welk OEM-merk dit is (tekst, logo, nummers): vul dit topic aan. Dan heb je "originele" kwaliteit voor een veel lagere prijs.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 21:11  ·  #21
Haha, wat ik bedoel te zeggen, wat Lemforder (b.v.) aan Volvo levert, kan wel degelijk van andere kwaliteit zijn als de Lemforder die je zelf als particulier koopt.
Voorbeeld, Bosal is ook een OEM leverancier van uitlaten, maar de Bosal die jij bij de Brezan komt is wel degelijk van andere kwaliteit dan de Bosal die affabriek gemonteerd zit.
Ik zeg niet zo dat dat zo is bij Lemforder, maar was gewoon een algemene opmerking.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 22:51  ·  #22
Quote door PvL

Ik heb hier een zware hydraulische pers staan...
Mag je gerust een keer gebruiken.


Het gaat er soms niet om of je voldoende perscapaciteit hebt. Uit de stalen draagarmen was ik destijds van plan de rubbers uit te persen en te vervangen door PU (heb ik klaar liggen) toen onder de pers de buitenrand van de draagarm het begaf. Goede raad is dan duur, want waar kom je zo snel aan goeie draagarmen. Brezan leverde snel aluminium draagarmen met een perfecte passing. Mocht daar ooit nog een rubber van uitlopen, gaan daar de PU inlages in.
Overigens is het verschil tussen staal en aluminium (ik heb niet gewogen) aanzienlijk. En aangezien dat behoort tot het afgeveerde gewicht lijkt me dat een overweging, die net zo belangrijk kan zijn, als de overweging te gaan voor stalen of alu velgen!
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.12.2015 - 23:45  ·  #23
Quote door folke3

Overigens is het verschil tussen staal en aluminium (ik heb niet gewogen) aanzienlijk. En aangezien dat behoort tot het afgeveerde gewicht lijkt me dat een overweging, die net zo belangrijk kan zijn, als de overweging te gaan voor stalen of alu velgen!


In mijn 2007 T5 (laatste reeks van de N serie) zitten dus de STALEN draagarmen. Heb ik altijd vreemd gevonden - met in het achterhoofd het door jou genoemde.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 00:11  ·  #24
Quote door folke3

Overigens is het verschil tussen staal en aluminium (ik heb niet gewogen) aanzienlijk. En aangezien dat behoort tot het afgeveerde gewicht lijkt me dat een overweging, die net zo belangrijk kan zijn, als de overweging te gaan voor stalen of alu velgen!


Ik ga er van uit dat je het on-afgeveerde gewicht bedoelt.. Voor een laag afgeveerd gewicht hebben we niet echt de juiste auto uitgezocht...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 01:23  ·  #25
Je hebt gelijk, maar begrijpt mijn boodschap wel!
Mrzinniz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwleusen
Berichten: 71
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 08:25  ·  #26
Ik heb nog een setje gebruikte draagarmen liggen, 2 weken terug eronderweg gehaald en nieuwe originele Volvo geplaatst (iets met lui en moe...).

Misschien passen deze wel onder je volvo en als je zelf de rubbers wilt persen kun je dit doen? Ik zou even de nummers op moeten zoeken die erop staan, en uitzoeken hoeveel statiegeld er ook alweer opzit, en daar mag je ze dan wel voor overnemen. PB maar bij interesse.
Confus
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 41
Berichten: 336
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 09:32  ·  #27
Statiegeld op draagarmen??
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 09:44  ·  #28
Jup. En dynamo's, aircopompen, aandrijfassen, gasklephuizen, remklauwen, stuurhuizen etc. Eigenlijk alles wat gereviseerd kan worden. Verschilt per retailer maar vaak krijg je een bedragje terug als je de oude inlevert.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 09:50  ·  #29
Quote door Mrzinniz

Ik heb nog een setje gebruikte draagarmen liggen, 2 weken terug eronderweg gehaald en nieuwe originele Volvo geplaatst (iets met lui en moe...).

Misschien passen deze wel onder je volvo en als je zelf de rubbers wilt persen kun je dit doen? Ik zou even de nummers op moeten zoeken die erop staan, en uitzoeken hoeveel statiegeld er ook alweer opzit, en daar mag je ze dan wel voor overnemen. PB maar bij interesse.


Maurits rekent 25 euro statiegeld per draagarm.

Krijg net mail van auto-onderdelen24.nl dat ze 10% kerst korting hebben.
Lemforder links kost nu maar 84.95.

Nu nog rechts nog voor een mooie prijs zoeken want die is nog steeds bij hun 124,18.

Dan ga ik niet moeilijk doen met losse bussen persen.
Wellicht de volgende keer want de oude bewaar ik.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 10:22  ·  #30
heb je auto-onderdelen24 al gemaild waar dat prijsverschil vandaan komt? Meyle HD vind ik overigens in duitsland voor onder de 8 tientjes.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0