Het bos wat draagarmen heet.

 
 
 
 
 
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 10:26  ·  #31
Ja heb ik gedaan.
Komt vanuit de leverancier zeggen ze. terwijl bij andere site goedkoper is...
Bij andere website is hij 115 en gratis verzenden.

Ach heb ook ene condensor nodig dus scheelt aardig. Ze hebben alleen geen O-ringen kit voor de condensor.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 07.12.2015 - 10:40  ·  #32
Meyle HD vind ik overigens in duitsland voor onder de 8 tientjes.

O-ringen heb ik nog een hele berg van, maar niet compleet. Zul je net zien dat die ene er niet tussenzit :shame:
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 12:55  ·  #33
Vandaag zat ik nog te speuren naar draagarmen etc.

Kwam ik een webshop tegen die Febi bilstein aanbied.
Draag armen 78 per stuk.
Fuseekogel 27.77 per stuk
Stabistange 18.98 per stuk.

Lijken mij geen verkeerde prijzen.
Wat is de ervaring met febi
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 13:48  ·  #34
Troep met een hoofdletter T
(voor een Classic dan, de fuseekogel lag er finaal uit (2 mm+ speling) en zit bij de classic in de draagarm geperst en is niet los leverbaar.
10k met de linker, hou de rechter angstvallig in de gaten..
maar als je bij de N die kogel VAN EEN ANDER MERK los kunt kopen kan het meevallen.

(helpt ook niet mee dat de service van Winparts ook lekker coulant was: ik was een paar dagen te laat met melden van de schade (mail kwijt door computercrash), dus kon ik het dak op. Ook daarom zit ik te wàchten tot die andere het begeeft, dan kan die bij ze "door het raam" :devil: )
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 13:48  ·  #35
Welke site was dat? Meen me te herinneren dat Ivo niet laaiend enthousiast was over febi.

Edit: terwijl ik dit typte typte Ivo 'troep' :D

Ik heb huismerk van V parts (ofv70motors, zelfde spul). Doen het nu 30kkm zonder problemen en zien er nog prima uit. Als je geen Meyle HD of lemfoerder koopt zou ik deze nemen.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:02  ·  #36
Was 113autoparts.nl
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:05  ·  #37
Ik heb vrij veel febi "troep" :o de test loopt oa rubbers in draagarmen, stangetjes veerschotels. ik ben er wel blij mee tot nu toe(30.000+km). maar Lemfoerder is orgineel geloof ik

ik heb mook fuseekogel gehad die was echt prut.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:22  ·  #38
ze zeggen wel eens "het geluk is met de dommen" :bandit:
maar zo wijs voel ik me niet..
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:30  ·  #39
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:38  ·  #40
Quote door folke3

IPD USA biedt de Meyle HD draagarmen ($118,- )aan met 4 jaar garantie.
https://www.youtube.com/watch?…VAxfTr9nK4


sterker nog: Meyle biedt die garantie van 4 jaar aan!
(dat zegt ie)
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 851
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:42  ·  #41
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 14:55  ·  #42
Ik blijf me een beetje verbazen over deze topic. Er wordt met merken en vooral prijzen heen en weer gesmeten over een belangrijk onderdeel vwb veiligheid en comfort van onze Volvo's.
We kopen een Volvo als kwaliteitsprodukt en willen dat natuurlijk economisch verantwoord onderhouden. Maar verliezen we daarbij niet uit het oog, dat een kwaliteitsprodukt alleen op kwaliteitsonderhoud moet kunnen rekenen, wil het aan de kwaliteitsnormen blijven voldoen, waarop we diezelfde Volvo willen kunnen beoordelen.
Draagarmen zijn bepalend voor de wegligging, stuurgedrag, trillingen, bandenslijtage, sporing en noem maar op.
Dan kun je en mag je toch alleen maar het beste kiezen?
Als je voor een radio, navigatie, spatlappen of stoelbekleding naar goedkope alternatieven zoekt, oké, maar nooit voor elementaire zaken als draagarmen!
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 15:08  ·  #43
Folke het moge duidelijk zijn dat we juist proberen een goed product voor een mooie prijs proberen te vinden. het uitwisselen van ervaringen hoort daarbij. Ik vindt t persoonlijk niet erg om wat te experimenteren met de bekende merken. ik check mn auto ongeveer wekelijks op alle punten(hobby en voordeel van een brug) en één boodschap hoor je duidelijk: heel goedkoop merkloos spul moet je in ieder geval niet hebben.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 15:28  ·  #44
Quote door folke3

We kopen een Volvo als kwaliteitsprodukt en willen dat natuurlijk economisch verantwoord onderhouden. Maar verliezen we daarbij niet uit het oog, dat een kwaliteitsprodukt alleen op kwaliteitsonderhoud moet kunnen rekenen, wil het aan de kwaliteitsnormen blijven voldoen, waarop we diezelfde Volvo willen kunnen beoordelen.


Ik kan je redenering prima volgen, Folke, maar 'hoe 'we' een Volvo kopen' weet jij helemaal niet. Ik heb een werkpaard nodig dat minimaal 50kkm per jaar zo goedkoop en comfortabel mogelijk volmaakt. Mijn auto heeft ruim 4 ton gelopen en ik maak dus ook andere afwegingen. Als een draagarm het bij mij een ton uit zou houden maar fors goedkoper is dan een draagarm van Volvo die het langer uit zou houden zou ik dat bij mijn kilometrage en kilometerstand een verantwoorde uitgave vinden. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik nog tweeenhalve ton met deze auto ga rijden. de onderdelen hoeven dus ook niet zo lang mee.

Daarnaast heb ik bij Raymond een stel S80 draagarmen van het huismerk gezien, geleverd in blanco verpakking, die gewoon van Lemförder afkwamen, uit de Volvo mallen, maar waar het Volvo logo af was geslepen. Eens met Tom dat dat niets zegt over de kwaliteit van het gebruikte rubber, maar het geeft te denken.

Kortom: als er een goede kwaliteit onderdelen wordt gebruikt voor een acceptabele prijs, is dat toch prima?

Verder is het wel grappig dat je de andere kant op de Volvo standaard wel loslaat: je hebt geen moeite met het aanpassen van de veerpootbrug en PU-bussen, als de auto daar in jouw ogen beter van wordt, terwijl je dan toch duidelijk de Volvo-standaard loslaat.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 11.12.2015 - 15:59  ·  #45
Ik vind dat aardige aannames Folke.
Wellicht heb je aan het begin van het topic er overheen gelezen dat ik begin dat met de vraag wat is kwaliteit tegen een goede prijs.

We het hebben gehad over branding van onderdelen met een merk logo van Volvo.
En daarop volgend dat de prijs kennelijk wordt verhoogd.
In dit geval dus met Lemforder onderdelen kennelijk gebeurt ben ik dus achter gekomen.

Ik ben geen lease rijder en heb niet zo'n vorstelijk inkomen als jij hebt om naar de dealer te rijden en ja en amen te zeggen en vervolgens de pinpas te trekken. ( ja wellicht een aanname)

Mijn V70 is tevens is voor mij een hobby.
Mede onderdeel van de hobby is voor mij te zorgen dat het onderhoud door mij zelf zo goed mogelijk te doen of met hulp van medeforumérs / vrienden.

Mede is een onderdeel van deze hobby is te zorgen dat mijn Volvo in zo goed mogelijk staat is met goede onderdelen en niet tegen de hoofdprijs.
En daarom hoor ik graag van anderen wat hun mening en ervaring is over bepaalde onderdelen. Zo kan ik een oordeel en een gegronde mening vormen die mijn portemonnee ook leuk vind.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0