Het bos wat draagarmen heet.

 
 
 
 
 
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 05.01.2016 - 16:44  ·  #106
Mijn rubbers zijn ook behoorlijk 'op' aan de voorzijde, dus wil binnenkort alles gaan vervangen. Nu kocht ik voor mijn vorige auto's altijd spul via Ebay (Duitsland) en was daar altijd zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhoudingen. Nu zag ik complete sets draagarmen (l+r), fuseekogels, stabi stangen en stuurarmen voor € 150-€200. Nogmaals; voorheen heel goede ervaringen mee, maar hoe kijken jullie hier tegen aan? :shame:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 05.01.2016 - 16:46  ·  #107
Tja; ik heb het huismerk van V-parts er nu 40kkm onder zitten en het voldoet prima. Daar was ik niet meer kwijt dan 200 of 250 euro, volgens mij. En dan weet je dat t goed zit. En steun je een forumsponsor.

Zelfde geldt voor parts4swedes allen heb je dan origineel volvo voor ietsje meer.
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 05.01.2016 - 21:21  ·  #108
Ik monteer allen oem onderdelen. But, that is me.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.01.2016 - 06:44  ·  #109
Quote door musje83

Mijn rubbers zijn ook behoorlijk 'op' aan de voorzijde, dus wil binnenkort alles gaan vervangen. Nu kocht ik voor mijn vorige auto's altijd spul via Ebay (Duitsland) en was daar altijd zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhoudingen. Nu zag ik complete sets draagarmen (l+r), fuseekogels, stabi stangen en stuurarmen voor € 150-€200. Nogmaals; voorheen heel goede ervaringen mee, maar hoe kijken jullie hier tegen aan? :shame:

wat waren die "vorige auto's" ? geen Volvo's? mijn korte ervaring leert me dat het bij Volvo nauwer luistert dan bij andere merken..
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.01.2016 - 11:01  ·  #110
Quote door steven v70

Ik monteer allen oem onderdelen. But, that is me.


Dat vind ik bij mijn auto met ruim 415.000km niet altijd een verantwoorde keuze.
musje83
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 293
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 06.01.2016 - 14:31  ·  #111
Quote door 626Ronin

wat waren die "vorige auto's" ? geen Volvo's? mijn korte ervaring leert me dat het bij Volvo nauwer luistert dan bij andere merken..


Klopt: Fiësta, Polo 6N, 2x Renault Mégane.

Maar wat grrroovedude zegt, speelt bij mij ook mee. De S heeft 407.500 gelopen en investeringen voor 1-5 jaar voelen 'verstandiger' dan investeringen voor 5-10 jaar.
Moet verder ook nog de lambda doen, het druppen van olie oplossen én schade aan de achterportier/spatbord fixen. Oja, en LPG even laten nakijken omdat hij sputtert bij schakelen met koude motor. Leer moet gepoetst, GROM ingebouwd, eh...

Als een goedkope(re) set armen + stangen + kogels nog een 30-40k mee kunnen, ben ik tevreden.

Of bedoel je dat ze snel problemen geven door de strakkere foutmarges die volvo hanteert t.o.v. de goedkopere merken?
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 09.01.2016 - 14:48  ·  #112
Quote door grrroovedude

Quote door steven v70

Ik monteer allen oem onderdelen. But, that is me.


Dat vind ik bij mijn auto met ruim 415.000km niet altijd een verantwoorde keuze.


Verantwoord, tja, is een beetje subjectief in deze denk ik.

Ik snap dat het goedkoper kan, zeker voor niet kritische onderdelen.

Ik heb gewoon geen zin in gezeik. Tevens ben ik vervend tegenstander van partijen die imitatiteproducten maken terwijl er oorspronkeljike leveranciers zijn die de ontwikkeling drijven. En dat kost soms wat, klopt.

Steven
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 08.02.2016 - 21:35  ·  #113
Quote door meijer

Hallo Plein69

Ik pers er gewoon nieuwe rubbers in.
Is een leuke klus om zelf te doen.

Geld uitgeven is geen kunst, maar geld uit blijven geven is wel en kunst.

Groeten BUM


Pers jij deze met een pers of met een bankschroef, en hoe krijg jij de oude eruit?

Gr. Wibo
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 496
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 08.02.2016 - 22:25  ·  #114
Hallo BIGW

De rubbers kun je er uit persen als je even en paar bussen draait de een iets kleiner, en de andere de binnen diameter iets groter dan de bus ,en dan onder de pers.

Andere methode is het rubber met de boormachine verwijderen dan blijft de bus zitten deze met de handzaag in de lengte door zagen dan kun je hem er makkelijk uit tikken, de nieuwe het twee hout blokken met gaten waar de bevestiging strip in kunnen en dan het geheel met behulp van een bankschroef er in persen.

Groeten BUM
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 13.02.2016 - 10:39  ·  #115
interessant topic, nog geen 13k geleden had ik last van een schuddend stuur. Uiteindelijk zijn er nieuwe rubbers in de draagarmen geperst (Moog). Gisteren rijd ik op de snelweg wat denk je .... hij wil weer gaan schudden. Maandag Martin (MMTS) bellen om een afspraak te maken, het zal toch niet dat de rubbers nu alweer op zijn?
Het kan zijn dat door trillende schijven de draagarmen wat meer op hun donder hebben gekregen maar dit zou toch echt niet mogen, zo erg trilt de boel nu ook weer niet.

Komende week de boel maar eens langslopen en kijken wat er vervangen moet worden. Had een mooi budget voor het vervangen vn de compleet ophanging maar als dit er bij komt incl de trillende schijven voor kan ik dat wel op mijn buik schrijven.. Dan worden het hooguit de achter veren :'(
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 18.02.2016 - 15:49  ·  #116
Ik heb net voor de zekerheid nieuwe bouten besteld bij de Dealer en meteen eens gevraagd. Woendag gaan de nieuwe poten eronder.

Antwoord van het magazijn is dat geen rekbouten door volvo in de ophanging worden gebruikt. Hij verkoopt die bouten ook nauwelijks.

Dus: Of er rijden veel auto's rond met een enorm risico OF het was een storm in een glas water.
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 18.02.2016 - 15:56  ·  #117
Leuk:

Ik word net terug gebeld. De beste kerel had even overlegd met de chef werkplaats: Inderdaad Rekbouten!!

Toch wel verstanding dat ik een setje kocht. De beste man erkende meteen dat als je die bout 2x op dezelfde manier aanhaalt, er niet hetzelfde moment uitkomt....

Nu vraag ik mij dus af of de bouten bij mijn draagarmen dat ook zijn en of de dealer die correct vervangen heeft.
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1482
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 03.07.2022 - 09:37  ·  #118
Even een oud topic afstoffen:

Ik vind dat de auto wat dweileriger gaat rijden, een beetje meer zoekende op de snelweg etc. Nu is het echt al een lange tijd geleden dat de draagarmen zijn vervangen. Ik zie dat het voorste rubber een klein beetje begint in te scheuren. Dat is alleen te zien wanneer de auto is opgekrikt en de draagarm helemaal naar beneden wordt gedrukt en het scheurtje is minimaal.
Als ik besluit de draagarmen te vervangen wil ik ook de fuseekogels meenemen. In dat geval maakt het toch eigenlijk niet uit welke draagarmen ik plaats als ik zorg dat draagarm en fuseekogel bij elkaar passen? Het enige dat er dan wel bijkomt in het geval van stalen draagarmen zijn een andere set stuuruitslagbegrenzers. Of zie ik dit verkeerd?
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 03.07.2022 - 10:18  ·  #119
Dat zou je denken.
Ik weet echter niet of de fuseekogels dezelfde afmeting hebben vwb hun montageplek in het fuseelichaam…
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Het bos wat draagarmen heet.

 · 
Posted: 03.07.2022 - 10:31  ·  #120
Heb je stalen draagarmen? Ik dacht dat deze pas vanaf ongeveer 2006 werden gebruikt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0