We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

Rapport rekenkamer

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 30.11.2019 - 11:34  ·  #46
Over rekeningrijden gesproken, ik werkte in de tijd dat de V70 nog 850 heette voor een bedrijf wat iets met rekeningrijden wilde doen. Technisch was het mogelijk (er was zelfs een proefopstelling op de A12), politiek werd het niks. Ik herinner het me goed, dat het voornamelijk als een instrument werd gezien om files te bestrijden. Want daarmee zullen mensen, die in de spits eigenlijk niets te zoeken hebben, op een tijdstip gaan rijden wat minder geld kost, dat kleine beetje scheelt enorm in de drukte.

Juist dat spitsmijden is iets wat je niet bewerkstelligt met brandstofaccijns, eenmaal in de tank maakt het niet meer uit wanneer de brandstof wordt verstookt.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 30.11.2019 - 15:36  ·  #47
Tot er daadwerkelijk maatregelen worden genomen blijf ik lekker doortuffen in mn youngtimer. Als de dagwaarde bijtelling regeling wordt afgeschaft dan hevel ik m wellicht over naar prive. Of misschien dan wel een leasebak. Maar liever toch de v70 houden. Hoewel de v70 prive meer zal kosten als de bijtelling van een leasebak.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 544
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 30.11.2019 - 17:31  ·  #48
Je kan de titel ook omkeren. Ipv we zijn de klos, kan je er ook 'we hebben lang mazzel gehad' van maken.

De doelstelling om alles elektrisch en milieuvriendelijk te maken lijkt mij geen discussiepunt. En met Youngtimer regeling stimuleren om oude auto's op de weg te houden is dan natuurlijk vreemd. Dus die regeling gaat een keertje sneuvelen. Tot die tijd rijd ik vrolijk rond.

Daarna verwacht ik wel een kleiner/nieuwer te gaan rijden.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 30.11.2019 - 20:20  ·  #49
Daar ben ik helemaal mee eens. 👍🏻
Zo zie ik het trouwens al jaren.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2036
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 30.11.2019 - 23:17  ·  #50
Wewij de youngtimer rijders rijden dan misschien ook al 10+ jaar op deze wijze.

Het is een regeling voor startende ondernemers, dus laten we gewoon Hollands nuchter doen, en de regeling beperken tot 5 jaren? Ipv doorgroeien en dikke Rolls en RS6 youngtimers rijden als 10+ jaar ondernemer.

Zo simpel kan het zijn, compleet in lijn met de gedachte achter de regeling.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 932
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.12.2019 - 07:29  ·  #51
Ach, ik rij een privé auto en de baas betaald me en de kosten die ie anders heeft aan een leasebak en de kilometers tegen 19 ct/km. De km vergoeding is genoeg om de wagen te kunnen rijden, de 'geen leasebak' vergoeding genoeg om een spaarpotje op te bouwen voor vervanging.

Ik ben in 2005 al eens gaan rekenen, leasebak of de privé 740 station (diesel, non-turbo) rijden... Wilde ik de privé kilometers even duur hebben (max aan privé kilometers was 1/2 van wat ik reed, rest was dokken), dan moest ik aan een Panda... Nee dank je, m'n rug is me ook wat waard. (toen had ik de km vergoeding niet eens meegerekend) Doordat ik m'n onderhoud zelf doe heb ik sindsdien op al m'n dagelijkse wagens verdient. (zelfs de vorige die total loss werd gereden) De S80 is bijna op het 0ct/km bij 100% afschrijving. (-4 ct/km als iemand anders 'm totalt, 5 ct/km als ik dat doe)

Als je je onderhoud zelf doet, is de 19 ct/km vergoeding genoeg. (mits je niet te weinig declarabele kilometers maakt)
Ik moet dan ook 6-8 uur werken om netto genoeg over te houden om 1 uur werkplaatstarief te betalen voor een klusje waar ik zelf 2-4 uur voor nodig heb. (zelfs al heb ik daar 6-8 uur voor nodig, dan nog, scheelt weer vrij moeten nemen om de wagen in te leveren en op te halen)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.12.2019 - 11:09  ·  #52
Snap ik t nog...?
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.12.2019 - 19:20  ·  #53
Quote door V70R^2

Rekening rijden, de eerste 100 miljoen euro voor het idee gaat de prullenbak in, dan nog 100 miljoen euro voor ze een goed plan hebben, dar nog een miljard euro voor alle systemen, die zo lek blijken al een mandje, waardoor iedereen en zijn moeder zijn privacy verkocht wordt aan de hoogste bieder. Dit alles moet ook weer betaald worden, incl 1.000 extra ambtenaren (soort sociale werkplek) om al dat papierwerk weer af te handelen, dus de belasting per gereden km kan nog even 25% omhoog.

Nee dankje.

Wacht maar tot de vracht taks (km heffing voor trucks) per 2023 van start gaat. De prijzen in NL rijzen de pan uit want de transporteurs willen en kunnen de taks niet zelf ophoesten. Die wordt vrolijk doorberekend en komt uiteindelijk bij de consument op het bordje uit.

Kilometerheffing op zich ben ik geen voorstander van.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.12.2019 - 19:49  ·  #54
Is er al wat bekend over de inruil subsidie voor 15 jaar en ouder?
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 01.12.2019 - 20:57  ·  #55
Quote door Walterj

Is er al wat bekend over de inruil subsidie voor 15 jaar en ouder?


Dat zal wel een jodenfooi gaan worden.
Jan-B
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 't Gooi
Leeftijd: 59
Berichten: 315
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.12.2019 - 10:28  ·  #56
Quote door T_I"]
[quote="brulkjaer


Ik ben benieuwd wanneer ze nou gewoon eens de 'vervuiler betaald toeslag' eens echt in de brandstof rammen. Een liter diesel verbranden levert door een vrachtwagen levert even veel troep op als bij een personenwagen, alleen die laatste komt er 20-25 km ver mee, de vrachtwagen 4. (+-, ik wordt vast gecorrigeerd)



Een liter diesel van een vrachtwagen verstoken is niet het zelfde als een liter van je personenauto.
Ik kan je vertellen dat ik tussen de 1500 en 2000 kg co2 uitstoot PER WEEK!!!
De week kilometers zijn ongeveer 2600 km.
Hoe weet ik dit? Omdat er maandelijks rijrapporten worden gegenereerd door Mercedes Benz. Hier staat werkelijk alles in.

PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.12.2019 - 11:18  ·  #57
Rutges.... Dat was ooit (lang geleden) mijn allereerste werkgever. Zaten toen nog in Alphen aan den Rijn...
Jan-B
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 't Gooi
Leeftijd: 59
Berichten: 315
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.12.2019 - 12:01  ·  #58
Quote door PvL

Rutges.... Dat was ooit (lang geleden) mijn allereerste werkgever. Zaten toen nog in Alphen aan den Rijn...


Dat was idd een tijd terug
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 932
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.12.2019 - 16:57  ·  #59
Quote door Walterj

Is er al wat bekend over de inruil subsidie voor 15 jaar en ouder?

Wel wat voor de oudere diesels, die kunnen 15% MRB besparen door de wagen weg te gooien.

Het is wel weer ene vage set regels zonder de echte uitdagingen te benoemen en aan te pakken.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: We zijn de klos, youngtimers, oldtimers ect

 · 
Posted: 02.12.2019 - 20:13  ·  #60
Er is nog sowieso niks bekend over maatregelen. Behalve dan de fijnstoftoeslag, maar dat was al bekend.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0