andere Volvo maar welke?

 
 
 
 
 
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 11:50  ·  #76
Nog even een vraagje,

Ik ben er een beetje klaar mee om particulier te kopen. Ik weet, staat vaak mooier en beter spul dan bij handelaren / garages.
Maar toch.
Hoe zijn de ervaringen met MuddeKok en Huisman in Beilen?
hebben in ieder geval veel keuze. (voornamelijk ex-lease??)
Ben ook wel fan van Brouwer in Rogat. Zijn misschien wat duurder maar hebben over het algemeen goed spul staan.
Diehl5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 101
Geregistreerd: 11 / 2016
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:02  ·  #77
Omdat je wellicht ook een 1.6D overweegt, is deze V70 niet iets voor je:
http://covast.boschcarservice.nl/occasions

Daar heb ik mijn huidige V70 gekocht wat een goede auto blijkt te zijn. Ben erg te spreken over de service en garantie. Voor garantie hebben ze wat kleine dingen vervangen, maar ook de wervelkleppen (koppelstukje was afgebroken). Geen discussie of gedoe. Auto neergezet, leenauto mee en weer ophalen.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1625
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:12  ·  #78
Tijdens mijn zoektocht, 3 jaar geleden naar een S60, ook even contact gehad met Mudde Kok, maar dat model was na paar dagen helaas verkocht.. Ze kwamen wel netjes en serieus over. Meer kan ik er denk ik niet over zeggen!

Ik heb de mijne uiteindelijk bij een handelaar gekocht, in zuidelijk Brabant, dicht bij de Belgische grens.
Geen spijt gehad van mijn aankoop, mijn auto heeft het afgelopen jaren prachtig gedaan met relatief weinig reparaties!

Wat me aantrok was de staat en weinig slijtsporen zowel van binnen als van buiten, getrouw de beurten gehad en dat de (relatief hoge) kilometerstand in 7 jaar gehaald was. Dat betekend dat deze kar een redelijk goede eigenaar had en zich voornamelijk op de snelweg heeft bevonden, wat weer relatief weinig slijtage geeft. De auto had al 1 jaar te koop gestaan, vermoedelijk knapten velen af op de km stand... (Daarom kwam deze auto ook in mijn budget i.p.v. een ouder model.)

Een auto kopen is een stukje geluk en een stukje kennis / wetenschap. Dus bereid zoveel mogelijk voor, er zijn wel checklists te krijgen voor Volvo’s. Ik ga hier ook nog even zoeken.

Ik denk dat ik wel kan zeggen dat mijn gok goed heeft uitgepakt, nu 3 jaar verder (304.000 op de klok). Ik wil er nog 1-2 jaar in rijden en dan gaat ie voor een (schamel) bedrag weg en ga ik een klein autootje rijden.. dat past beter bij mijn inkomen/status als eenvoudige eenverdiener :-)

Succes hoor en als je hulp oid nodig hebt bij Mudde en Kok, wil ik wel langskomen en meekijken, 2 weten meer dan 1.
DJ
TonD
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twello
Leeftijd: 71
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:19  ·  #79
ervaringen met handelaar zoals genoemd heb ik een prive mail naar Ruspek gedaan.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:20  ·  #80
Quote door Diehl5

Omdat je wellicht ook een 1.6D overweegt, is deze V70 niet iets voor je:
http://covast.boschcarservice.nl/occasions

Dat is de beruchte 1.6 zestienkleps diesel van PSA/Ford, die zou ik echt laten staan. Ik vond dat al een bijzonder onprettige motor in de Peugeot 308, die 200 kg lichter is dan de V70. Heel veel problemen met de turbo, revisie wordt niet zelden slecht uitgevoerd, lees deze pagina over revisie van de PSA 1.6 HDi. Als je persé voor de 1.6D wilt gaan, zoek er eentje met de 115 pk achtklepper, die is al wat beter. Het is wel goed voor de fanmail vanuit Leeuwarden, want je rijdt er niet zo snel mee. :P
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:35  ·  #81
Quote door Ruspek

Nog even een vraagje,

Ik ben er een beetje klaar mee om particulier te kopen. Ik weet, staat vaak mooier en beter spul dan bij handelaren / garages.
Maar toch.
Hoe zijn de ervaringen met MuddeKok en Huisman in Beilen?
hebben in ieder geval veel keuze. (voornamelijk ex-lease??)
Ben ook wel fan van Brouwer in Rogat. Zijn misschien wat duurder maar hebben over het algemeen goed spul staan.


Ruben,
Wij hebben onze V70n jaren terug bij Van Hemmen in Westenbroek
Klein Universeel bovag bedrijf. De man zaagt je helemaal door als je komt inruilen maar is een gepassioneerd sleuterlaar.

Zo’n type die zijn auto’s liever niet aan een jakkeraar verkoopt.

Wij komen uit Deil (knooppunt A2-A15) en kwamen orienterend op bezoek omdat we in de buurt waren.

Ik kocht daar de beste auto die ik tot nu toe gekocht had.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 12:43  ·  #82
Ik heb mudde en kok een keer bezocht, proefrit gedaan, ging allemaal heel netjes, ik had een nette indruk. De autos die ze hebben staan kloppen de gegevens, en onderhoud is duidelijk (ook als het onderhoud niet duidelijk is wordt het niet verdoezeld), ik heb het idee dat ze gewoon eerlijk handelen. Verder geen eigen ervaring daar, maar de algemene geluiden die ik vernomen heb zijn positief.
Als ik aan de beurt ben voor een andere auto ga ik daar zeker serieus kijken.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 13:48  ·  #83
Mudde Kok kom ik al jaren. Mijn hele familie ook. Doen wat ze beloven!
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 651
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 14:15  ·  #84
Al 2 Volvo's gekocht bij Mudde Kok.
Eerlijke handel, duidelijke communicatie.
Laat ook het onderhoud door hen uitvoeren. Goed en niet duur.
Aanrader wat mij betreft.
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 14:30  ·  #85
Huidige auto is ook van Mudde&Kok. Gewoon prima bedrijf met hele nette prijzen. En niet zoals bij bijv Milano die wel heel lage prijzen hanteert, maar ook een sch..t prijs voor je inruiler betaalt. Je kunt bij M&K gewoon een goede deal maken. Ik heb geen gebruik hoeven maken van garantie, auto was perfect, maar wat ik er zo van gelezen heb komen ze hun garantie verplichtingen zeker na.
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1469
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 22:17  ·  #86
Quote
En niet zoals bij bijv Milano die wel heel lage prijzen hanteert, maar ook een sch..t prijs voor je inruiler betaalt.

De Nederlander rijdt liever in een auto van 9000 en haalt in een goede deal nog 3000 binnen voor zijn oude bak, dan dat ie in een auto van 7500 rondrijdt en belazerd is met 1500 voor zijn oude bak.
Boekhouding als marketing...
Ed
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 743
Geregistreerd: 11 / 2008
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 22:19  ·  #87
Ik had er misschien aan moeten toevoegen dat de service bij Mudde wel goed is, aar bij Milano op een heel ander nivo ligt. Je kunt bovendien een blokje om het pand maken (letterljk) met iemand van Milano ernaast, en dat was het dan.
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 22:35  ·  #88
Quote door Vogel

De Nederlander rijdt liever in een auto van 9000 en haalt in een goede deal nog 3000 binnen voor zijn oude bak, dan dat ie in een auto van 7500 rondrijdt en belazerd is met 1500 voor zijn oude bak.
Boekhouding als marketing...


Zo is het wel precies... Bij aanschaf van een andere auto wordt er vaak supertrots gezegd wat ze voor hun oude auto hadden gekregen... Maar als je dan vraagt wat ze moesten bijbetalen kijken ze je onnozel aan...

Wat boeit het mij wat je aan inruil hebt gekregen voor die ouwe auto... Het gaat er om wat er bij moet en wat het het dan per saldo heeft gekost...
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2401
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 02.12.2018 - 22:54  ·  #89
Van de V70NN en de V60 diesel met 1.6 diesel motoren staan erg veel ex-lease auto te koop voor heeeeeel interessante prijzen. Bij mijn achterbuurman (autohandelaar Rob de Jager Gemert) staan van dit model ex-lease auto’s in zo’n mooie uitvoering voor heel aantrekkelijke prijzen te koop dat ik bijna genijgd ben om daar mijn volgende Volvo te kopen. Maar ik onthoud het advies van Dennis en Kuba, toen we naar een C30 voor mijn zoon aan het zoeken waren, om juist van die diesel af te blijven.
Om nog even de negatieve opmerkingen van Dirk te ontkrachten over het onderstel van de Ford Focus: mijn vrouw en zoon rijden allebei een C30 2.0 benzine. Mijn zoon een overcompleet aangeklede C30 Summum R-design van 2007 en mijn vrouw een C30 R-design van 2012. Met die van mijn vrouw zijn we afgelopen najaar op vakantie geweest naar Oostenrijk waarbij ikzelf vele kilometers met die wagen heb gereden. Als ik nu niet de ruimte van mijn V70 nodig had zou ik direct kiezen voor een C30 !! Jongens, wat een comfortabele en fijn sturende wagens zijn dat die gebasseerd zijn op het onderstel en motor van de Ford Focus. Als wij met zijn tweeën weg gaan pakken we steevast de C30 omdat die qua comfort en vermogen niet onderdoet voor mijn V70 2,5T.
Ruspek
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2017
Subject:

Re: andere Volvo maar welke?

 · 
Posted: 03.12.2018 - 13:32  ·  #90
de C30 staat bij ook op de shortlist. Dan niet zozeer als gezinsauto (die eerst aan de beurt is om te wisselen) maar wel als tweede auto.

Voor de gezinsbak toch serieus aan het kijken naar een V60 hybride. (dan moet ik nog wel eerst een "tussenauto" hebben.
Dat kan dan zomaar een Renault Megane (of Laguna) worden met de 1.5 dci.
Dan weer doorsparen en dan een mooie V60 Hybride op de kop tikken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0